به عنوان نمونه در نشست خبری با فرماندار یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد وقتی خبرنگار از آقای فرماندار میزان جمعیت شهرستان مربوطه را پرسید به در بسته خورد و فرماندار اطلاعی نداشت که با این حساب باید فاتحه شهرستانی که فرماندار آن آمار جمعیتی اش را ندارد، خواند
کد خبر: ۱۱۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 22 October 2015
تابناک کهگیلویه وبویراحمد هرچند مسئولان کشوری در سفرهای خود با کهگیلویه و بویراحمد با دیدن عمق محرومیت در مناطق مختلف این استان بودجه های نسبتا مناسبی را برای توسعه و پیشرفت آن اختصاص می دادند اما برخی از مدیران به دلیل ناکاآمدی و نداشتن برنامه و طرح های زیرساختی بخش زیادی از این اعتبارات را به تهران برگشت می دادند و از این کار خود نیز افتخار می کردند.
شاید بتوان بهترین نمونه از ضعف های اساسی مدیران دستگاه ی اجرایی کهگیلویه و بویراحمد را در نشست ها و جلساتی مشاهده کرد که با حضور استاندار برگزار می شود و این مدیران به ارائه آمار و گزارش عملکرد و برنامه های تدوین شده خود می پردازند.
استانداران قبلی و فعلی کهگیلویه و بویراحمد بارهای بار از مدیرانی که بدون برنامه و آمار صحیح به نشست ها وارد می شوند انتقاد کرده اند و یا حتی به مدیران گوشزد کرده اندکه بدون برنامه و نظر کارشناسی در جلسات حضور نیابند اما انگار این امر به عنوان یک عادت و رسم معمول بدل شده است.
در نشست مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با یکی از استانداران این استان، آقای استانداراز مدیر یکی از ادارات استان خواست تا گزارشی از عملکرد دستگاه اجرایی خود ارایه کند و آقای مدیر نیزآنچنان آمارهای متناقض و ناهمگونی ارایه کرد که فریاد استاندار بلند شد و سایر مدیران حاضر در جلسه نیز شروع به خندیدن کردند.
به طور مستمر مشاهده شده است که برخی مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ناآگاهی از حوزه فعالیت خود حتی از ارایه ساده ترین آمارها به خبرنگاران عاجر می مانند و اصحاب رسانه را به معاون و سایر مسئولان پاسکاری می کنند که این امر حقیقتی تلخ در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به عنوان نمونه در نشست خبری با فرماندار یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد وقتی خبرنگار از آقای فرماندار میزان جمعیت شهرستان مربوطه را پرسید به در بسته خورد و فرماندار اطلاعی نداشت که با این حساب باید فاتحه شهرستانی که فرماندار آن آمار جمعیتی اش را ندارد، خواند.
مشت نمونه خروار است و شاید بخش زیادی از محرومیت و توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد را آمار و اطلاعات ناقصی قلمداد کرد که از سوی مدیران دستگاه های اجرایی به وزارتخانه های متبوع ارایه می شود و این امر روند جذب اعتبارات و تصمیم گیری برای پیشرفت و تحول استان یا منطقه را با مشکل مواجه کرده است.
هرچند تاسف خوردن برآمارهای ناصحیح گذشته که توسعه کهگیلویه و بویراحمد را سالها به عقب انداخت فایده ای ندارد اما می توان با بهره گیری از تجربیات گذشته و ارایه آمارهای درست از روستاها، جمعیت شهری و روستایی, حوزه های فرهنگی، اقتصادی، رفاهی و سایر زمینه ها، آبادانی را در دورافتاده ترین نقاط بوجود آورد.
منبع :صبح زاگرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار