یک میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ 14 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار سال گذشته از استان به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات از نظر ارزش ۱۲ و از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش دارد که به ۸۷ کشور جهان صادر شده است.
غلامی افزود: عمده کالا‌های صادراتی استان شامل انواع هیدروکربن ها، سوخت جت، گاز مایع، بلور شیشه ای، عایق‌های رطوبتی و انوع کالا‌های تولیدی است که ۸۳ درصد صادرات به پنج کشور پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق و امارات صادر شده که کشور پاکستان با ۲۹ درصد بیشترین صادرات را داشته است.
اوگفت: همچنین در این مدت ۳۳۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۹۲۹ میلیون دلار از ۵۵ کشور جهان به استان وارد شده که این میزان واردات از نظر ارزش ۴۹ و از نظر وزن ۷۱ درصد رشد دارد.
مدیرکل گمرکات استان شمش آلومینیوم، انواع ماشین آلات خط تولید، انواع اسانس‌های خوراکی و بهداشتی و سایر کالا‌های مورد نیاز واحد‌های تولیدی را عمده‌ترین کالا‌های وارداتی به استان عنوان کرد که از ۵۵ کشور جهان به استان وارد شده است.
غلامی با بیان اینکه درآمد گمرکات استان سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد ریال بوده که خوشبختانه از نظر ریالی نیز ۴۲ درصد رشد داشته است، افزود: در این مدت کالا‌های ترانزیتی به مقصد استان هم ۳۹۰ هزار تن بوده که در این زمینه نیز افزایش ۵۴ درصدی را شاهد بودیم.
او تراز تجاری استان در سال گذشته را مثبت اعلام کرد و گفت: پارسال ارزش صادرات کالا ۱۳۰ میلیون دلار و واردات ۳۷۰ میلیون دلار نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که این نشان از اهمیت به تولید در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار