کد خبر: ۱۱۶۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶ 21 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، توليد انرژي در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا حدود 21.5 درصد رشد داشته است

بر اساس این گزارش ، در سال گذشته 2 میلیارد و 154 میلیون و 777 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص در مجموعه سیکل ترکیبی نيروگاه شهيدسليمي نكا توليد و به شبکه برق کشور تزریق شد.

 مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر گفت: انرژی تولید شده در سال گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود 21.5 درصد رشد را نشان می دهد.

ولی الله باباجانی با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی افزود: در طول سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت ها و چالشهای تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام بهنگام مانورها و اجرای دقیق برنامه های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

 وی ادامه داد: باتوجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود 90 درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از 10 درصد با سوخت گازوئیل بدست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک 137.6 مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت نامی 160 مگاوات می باشد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار