رئیس‌ کل دادگستری لرستان گفت: سند تحول قضایی در قالب برنامه باید تحقق یابد.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰ 21 April 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید شهواری امروز (دوم اردیبهشت‌ ماه) در جلسه شورای قضایی لرستان، اظهار کرد: سند تحول قضایی با مدت زمان اجرایی سه ساله و با اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و همچنین برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است و ما آن را به سازمان‌های تابعه و دادگستری‌های استان ابلاغ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سند تحول و برنامه عملیاتی شامل مأموریت‌های قوه قضاییه و همان مجموعه اقدامات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه است که شکل‌دهی، قالب‌بندی و زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌ شده که برنامه‌های مختلف با نگاه به تحقق اهداف به‌طور متوازن پیش بروند. در واقع سند تحول و برنامه عملیاتی در راستای مأموریت‌های مشخص‌شده قوه قضاییه در قانون است که در قالب برنامه باید تحقق یابد.

شهواری سند تحول را مربوط به همه بخش‌های دستگاه قضا دانست و بیان کرد: همه زیرمجموعه‌های دستگاه قضا اعم از دادگستری و سازمان‌های تابع باید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق برنامه عملیاتی را پیگیری و اجرا کنند.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه امسال برای هر هدف برنامه عملیاتی مسؤولانی از معاونان و برخی روسای سازمان‌های تابعه تعیین کرده‌ایم که پیگیر اجرا و ناظر بر میزان پیشبرد و تحقق آن هدف باشد، اظهار کرد: همه ما که مسؤولیت داریم و تمام مدیران قضایی استان باید به نحو احسن برنامه عملیاتی را پیگیری و اجرا کنند و اجرای آن را از زیرمجموعه خود مطالبه کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای قضایی استان امسال نیز در شهرستان‌ها حضور خواهد یافت، گفت: مسؤولان و مدیران قضایی استان باید در مساجد حضور داشته و در میان مردم باشند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی کنند و زمینه رضایتمندی مردم و جلب اعتماد آن‌ها را فراهم کنند.

شهواری با اشاره به در پیش بودن انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جلسات شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان باید در این مدت به‌صورت مستمر برگزار شود و به مصوبات و وظایف خود به‌ دقت عمل کند.

او با اشاره به اینکه جلسات شورای قضایی باید هدفمند برگزار شود، افزود: حوزه‌های قضایی استان باید از همین ابتدای سال به موضوع اتقان آرا توجه کنند و بر این موضوع نظارت دقیقی داشته باشند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار