در حاشیه جلسه هیئت دولت با استانداران صورت گرفت؛
استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست مشترک کابینه دولت و استانداران با رئیس جمهور و چهار تن از وزرای دولت گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ 07 May 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی روز گذشته یکشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) پس از برگزاری نشست مشترک هیئت دولت و استانداران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، دقایقی با سید ابراهیم رئیسی گفت‌وگو و برخی از مشکلات استان را با وی مطرح کرد.

استاندار کرمانشاه در جریان جلسه امروز پیشنهادی مبنی بر «حمایت ویژه برای اشتغالزایی در پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر در قالب یک کارگروه ملی»، مطرح کرد که با موافقت رئیس جمهور همراه شد و رئیسی دستور داد که این کارگروه با مدیریت معاون اول رئیس جمهور به فوریت تشکیل شود.

صحرایی همچنین در گفت‌وگو با وزیر راه و شهرسازی دو موضوع ضرورت تسریع در اجرای پروژه قطعه ۹ بزرگراه کربلا و راه آهن کرمانشاه به خسروی را مطرح کرد و مهندس بذرپاش نیز قول داد که در آینده نزدیک برای پیگیری این پروژه‌ها به استان کرمانشاه سفر کند.

گفت‌وگو با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دیگر پیگیری صحرایی بود که با هدف جذب اعتبار برای طرح‌های مهم گردشگری استان و پیگیری طرح تبدیل بافت قدیمی مرکز کرمانشاه به قطب گردشگری صورت گرفت.

ضرغامی در این گفت‌وگو قول داد که مشکل احداث تله کابین کرمانشاه در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را هم بزودی حل کند و یک مانع بزرگ از مسیر این طرح مهم برداشته شود.

در گفتگوی استاندار کرمانشاه با وزیر آموزش و پرورش نیز پیگیری ایجاد اردوگاه‌های آموزشی و فرهنگی در استان دنبال شد. همچنین تکمیل کتابخانه مرکزی استان و پیگیری تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح موضوع گفتگوی استاندار کرمانشاه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که دکتر اسماعیلی موضوع را به فوری پیگیری و دستورات لازم را در این باره صادر کرد.

از دیگر اتفاقاتی که در جریان نشست مشترک هیئت دولت و استانداران به صورت مستقیم به کرمانشاه مرتبط بود، گزارش وزیر اقتصاد درباره رتبه‌بندی استان‌ها در طرح مولدسازی بود که اعلام شد استان کرمانشاه در پیگیری فرایندها و برنامه‌ریزی در اجرای موفق طرح مولدسازی چهارمین استان کشور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار