در آستانه دومین‌ سفر رسمی رییس دولت سیزدهم برخی اعضای شورای ششم در ادامه فرافکنی هایشان و در اقدامی عجیب دست به ایجاد حواشی و ایراد سخنانی کرده اند که نشان می دهد به فکر فرصت سرنوشت ساز حضور رییس جمهور در قم نیستند و به جای تلاش برای تغییر شهر بیشتر به فکر تغییر شهردار هستند!
کد خبر: ۱۱۶۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳ 08 May 2024

به گزارش تابناک قم، ۱۵ سال پیش ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ستون هایی هزینه شد که قرار بود بار ترافیکی از دوش مردم بردارد اما تا امروز مردم قم جز حسرت و گمانه زنی های بی ارزش از آن‌ چیزی ندیده اند که هیچ، مدام هم چشم به این بتن و فولاد های سرد و مقاوم دوخته اند که تبدیل شده است به آینه دق و کوه یخی که سرمایه اجتماعی نظام را آب می کند.

پروژه تحمیلی که سالها میان شوراهای شهر، شهرداری و دولت در یک زمین مثلثی شکل پاس کاری میشد حالا دولت سیزدهم با پایان گمانه زنی ها شهرداری قم را به عنوان کارفرمای این‌پروژه تعیین کرد تا پس از تصویب نهایی در سفر ۲ روزه رییس دولت سیزدهم به این ستون های بی روح جان دوباره ای دمیده شود.

شهرداری قم نیز برای تکمیل منوریل که البته قرار است هزینه گزافی را هم به همراه داشته باشد، به تکاپو افتاده است که البته این تکاپو نه به مذاق برخی رسانه ها خوش درآمد و نه به مذاق همیشه ترش و معترض برخی اعضای شورای شهر که به جای تحول و تغییر در شهر بیشتر به دنبال تغییر شهردار هستند!

عزم و اراده ای که بخاطر اختلافات درونی روی زمین مانده است!

با گذشت ۳ سال از سفر نخست رئیس جمهور به قم که در طی آن و طی سخنان استاندار قم بر تکمیل منوریل، مترو و فرودگاه قم تأکید شده بود، هنوز نه همای سعادت بر فراز فرودگاه قم پرواز کرده است و نه گره کور نبود قطار برای مترو قم از هم باز شده است!

وقت ناشناسی برخی از اعضای شورای شهر در آستانه سفری سرنوشت ساز برای قمی ها

چندی پیش استاندار قم در بازدید خود از پروژه مترو که با همراهی شهردار قم صورت گرفت گفت: دولت سیزدهم عزم خود را برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام قم جدی کرده است که یکی از این پروژه‌ها منوریل است و آیت الله رئیسی، معتقد است که در استانی مانند قم سرمایه‌گذاری عظیمی در پروژه منوریل صورت گرفته و نیمه تمام و بی تکلیف رها شده است باید این پروژه به سرانجام برسد.

 این سخنان و این عظم برای تکمیل پروژه های نیمه کاره فرصتی است که اعضای پارلمان شهری باید آن را مغتنم بشمارند چرا که پس از آغاز عملیات عمرانی منوریل تا کنون هیچ دولتی چنین مصرانه پای کار منوریل و مترو نبوده است و این اعضا باید بپذیرند که امروز وقت بی اخلاقی ها یا ایجاد حواشی نیست و نباید از این فرصت کوتاه عبوری بلند کنند!

با توجه به اینکه ظرفیت ایستگاه ها و متراژ آنان از آنچه در قرار داد قید شده است به یقین می توان از آنان برای پشتیبانی از زائر استفاده کرد تا نزدیک حرم بتوان به مراکز تفریحی، خدماتی و گردشگری خوبی رسید که علاوه بر حمل و نقل زائران و شهروندان به انجام سرویس دهی‌و خدمات نیز می پردازند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار