همزمان با آغاز دهه کرامت؛
تابناک هرمزگان- شهردار بندرعباس از آغاز پروژه تفرجگاه 2/5 هکتاری پنجه علی خبر داد و گفت: در راستای توسعه فضاهای گردشگری شهر این پروژه تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ 09 May 2024

 

 
 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// در راستای هدف توسعه فضاهای گردشگری شهر و ارتقاء کیفیت بصری و افزایش سرزندگی در فضای شهری، آیین کلنگ زنی تفرجگاه 2/5 هکتاری پنجه علی به یمن آغاز دهه کرامت و با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، عیسی عباسی، یعقوب دبیری نژاد و احمد کناری نژاد از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس و مهدی احمدی مدیر منطقه 2  و سایر مدیران و کارکنان شهرداری و تعدادی از شهروندان در کوهستان پارک پنجه علی انجام شد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم گفت: ساخت تفرجگاه در منطقه کوهستان پارک پنجه علی مزایای زیادی دارد که می توان به جذب گردشگر، ایجاد فرصت های شغلی ، افزایش درآمد و توسعه اقتصادی منطقه و همچنین ارتقای سطح سلامت جسم و روان گردشگران از طریق فراهم کردن فضایی جهت فعالیت ورزشی و تفریحی اشاره کرد. همچنین چنین تفرجگاه کوهستانی می تواند در حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ کوهنوردی مؤثر واقع شود.
نوبانی در ادامه بیان نمود: پیرو دستور کار مبنی بر افتتاح و بهره برداری یا کلنگ زنی یک پروژه در هر هفته، خرسندیم که توانستیم کلنگ زنی این پروژه را جهت آغاز عملیات اجرایی آن به انجام برسانیم و امیدواریم تا دهه فجر این فضا با امکانات گردشگری مناسب جهت بهره برداری در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گیرد.
شهردار بندرعباس با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص این پروژه که در مکان مرتفع و بام بندرعباس قرار گرفته تصریح کرد: در سال گذشته با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر توانستیم زیپ لاین، پل معلق، خانه تعزیه و پیست دوچرخه سواری را جهت توسعه گردشگری منطقه ایجاد نماییم که با استقبال بی نظیر شهروندان رو به رو شد و در یک مراسم حدود ده هزار نفر از شهروندان حضور داشتند که در نوع خود بی نظیر بود.
این مقام مسئول ادامه داد: امسال نیز پروژه تفرجگاه 2/5 هکتاری با اعتبار 28 میلیارد تومان و دارای امکاناتی از قبیل آب نمای موزیکال (متفاوت از سایر آبنماهای موزیکال شهر)، آبراهه ها و آب نماها بین فضای کمپینگ گردشگران، پارکینگ، سرویس بهداشتی و نمازخانه، فضای بازی کودکان، زمین والیبال و بسکتبال و بازارچه صنایع دستی در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار بندرعباس در پایان سخنان خود با اشاره به تقاطع های غیر هم سطح شهید زارعی و شهید تختی نژاد و پل شهید سالاری گفت: این پروژه ها با جدیت در حال انجام هستند و در خرداد ماه جاری بهره برداری از پل شهید سالاری انجام خواهد شد که با اتصال آزاد راه شهید رجایی به بلوار شهید رجایی بار ترافیکی در این قسمت به شدت کاهش خواهد یافت.
عیسی عباسی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در سخنان خود ضمن تبریک دهه کرامت و روز دختر، تغییرات ایجاد شده در شهر در سالهای اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروزه با تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری می توان حس خوشحالی و رضایت را در شهروندان و گردشگران شهر مشاهده کرد که مایه خرسندی و افتخار است و لذا به همه آنها خدا قوت گفته و از آنان سپاسگزارم.
عباسی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر در کنار شهرداری بندرعباس جهت خدمت به مردم از تلاشی دریغ نخواهند کرد و امیداریم در کنار هم بتوانیم در جهت آبادانی هر چه بیشتر شهر بندرعباس تأثیرگذار باشیم.
شایان ذکر است در این مراسم خانم دکتر زراعی طراح تفرجگاه دقایقی در خصوص اهداف و امکانات این تفرجگاه توضیحاتی ارائه دادند و مراسم با کلنگ زنی مسئولین و مردم به پایان رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار