تابناک: مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: بالغ بر ۳۲۰ هزار متر مربع اماکن ورزشی به جز اماکن روباز در اختیار یگان‌ها بوده و بیش از ۶۵ درصد مجموعه‌های نیروهای مسلح در اختیار عموم و در دسترسی محلی قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲ 09 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، سرهنگ پاسدار علی قاسمی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی نیروهای مسلح استان اصفهان اظهار داشت: این طرح بزرگ برای نخستین بار در کشور انجام شده و ورزشکاران با موفقیت، مسابقات را به پایان رساندند.

وی با اشاره به آغاز به کار کمیته تربیت‌بدنی نیروهای مسلح استان اصفهان در سوم خرداد امسال افزود: در هفته دفاع مقدس این جشنواره کلید خورد و در ایام دهه فاطمیه، اختتامیه آن برگزار شد.

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان تصریح کرد: متاسفانه عرصه رسانه برای اهالی ورزش باز است و به راحتی نیروهای مسلح را در بحث ورزش نقد می‌کنند، اخیرا یکی از مربیان ورزشی و میلیاردی ما مطرح کرده که نیروهای مسلح چه کاری به ورزش دارند و در این راستا یک نگرش منفی ایجاد شده است، اگر ورزش برای آنها یک بعد بوده برای نیروهای مسلح 2 بعد است.

وی با اشاره به باشگاه‌های نیروهای مسلح در کشور خاطرنشان کرد: اگر این باشگاه‌ها وجود نداشته باشند ورزشکاران باید در مقطع پیشرفت خود، ورزش را رها و به پادگان‌ها اعزام شوند، بنابراین نیروهای مسلح سبب پل ارتباطی رده سنی امید با بزرگسلان بوده و اگر این پل قطع شود، به ورزش حرفه‌ای ما آسیب وارد می‌شود.

سرهنگ قاسمی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی شاغلان نیروهای مسلح استان افزود: بالغ بر 370 نفر مقام‌آور در این جشنواره حضور داشتند که در جشنواره امروز فقط از برترین‌ها تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اهالی ورزش نباید منتظر پول باشند، تصریح کرد: در 15 رشته ورزشی و هزار و 300 ورزشکار در کل نیروهای مسلح استان، فقط 8 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کردیم.

دبیر اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی نیروهای مسلح استان خاطرنشان کرد: از 25 تیم حاضر در استان و کشور، 6 باشگاه در کشور فعالیت می‌کنند که بالغ بر 230 میلیون تومان هزینه این تیم‌ها بوده که از این مبلغ 70 درصد آن را اسپانسر پرداخت کرده است.

وی افزود: 223 نفر از 24 یگان به کلاس‌های آموزشی مربیان اعزام شدند و در مسابقات داخلی یگان‌ها در 73 دوره بیش از 13 هزار و 350 نفر شرکت کننده، در فعالیت‌های ورزشی همگانی نیز در 71 برنامه با حضور 97 درصد یگان‌ها 24 هزار و 970 نفر شرکت‌کننده، در موضوع همایش‌های علمی آموزشی در 46 دوره با حضور 70 درصد کارکنان شرکت کرده‌اند.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: در این راستا 24 نفر به تیم ملی دعوت شده و از این تعداد 10 نفر به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی تیم ملی هستند، در این دوره تعداد داوران فعال، 225 نفر و مربیان فعال 623 نفر بوده و از بین 170 تیم 59 عنوان کسب شده است.

320 هزار متر مربع اماکن ورزشی در اختیار نیروهای مسلح اصفهان است

وی با اشاره به اماکن ورزشی در اختیار یگان‌های نیروهای مسلح افزود: بالغ بر 320 هزار متر مربع اماکن ورزشی به جز اماکن روباز در اختیار یگان‌ها بوده و بیش از 65 درصد مجموعه‌های نیروهای مسلح در در اختیار عموم و در دسترسی محلی قرار دارد، در این راستا روزانه 16 هزار و 500 نفر از این اماکن استفاده می‌کنند.

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به دیدگاه‌های مختلف در اجرای این جشنواره خاطرنشان کرد: 30 درصد مخالف، 10 درصد به شکل محدود موافق و 60 درصد موافق اجرای این طرح بودند و در این راستا تشکیل کارگروه‌های 4 گانه و هیئت‌های ورزشی 15 گانه در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون ساختار ورزشی نیروهای مسلح استان در سطح قابل قبولی قراردارد و امیدوار هستیم از سال آینده در بقیه استان‌ها نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به هزینه برگزاری این جشنواره افزود: بالغ بر 8 میلیون و 500 هزار تومان هزینه این جشنواره بوده و قرار بر این بود که با 16 میلیون تومان از 370 نفر توسط حامیان مالی بانک‌ها دعوت و تقدیر شود که متاسفانه این کار محقق نشد.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: این کمیته نیاز به یک دفتر دائمی و ثابت دارد تا مثل بقیه هیئت‌های ورزشی بتواند در طول هفته برنامه‌ها و مسابقات خود را اجرایی کند.

تجلیل از جانشین فرمانده انتظامی اصفهان به عنوان ورزشکار نمونه نیروهای مسلح

در این مراسم همچنین ازجانشین فرمانده انتظامی اصفهانبه عنوان ورزشکار نمونه نیروهای مسلح تجلیل شد و سرهنگ حسین زاده مورد تجلیل قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری امر به ورزش امر به معروف است و در جایی دیگر فرمودند اگر از من سئوال کنند از جوانان این مملکت چه چیزی می‌‌خواهی، من به آنان تهذیب، تحصیل و ورزش را خواهم گفت.

سرهنگ حسین حسین‌زاده با اشاره به فعالیت‌های شهید امیرسرتیپ دوم هدایت دشت‌پا که عنوان شهید نمونه نیروهای مسلح استان در سال 93 انتخاب شده، افزود: نخستین بار در سن 9 سالگی ورزش را حس کردم و با مرحوم پدرم به زورخانه نیرومند کاشان می‌رفتم، پدرم همیشه به من می‌گفت نخستین رسم جوانمردی، افتادگی است و به همین خاطر درب ورودی زورخانه‌ها را کوتاه ساخته تا همه ورزشکاران با حالت نیم‌خیز وارد شوند.

وی با بیان اینکه پس از ورزش‌های باستانی به کشتی روی‌آوردم، تصریح کرد: در سال 61 در مسابقات قهرمانی جوانان استان در وزن 68 کیلوگرم و در سال 70 در وزن 82 کیلوگرم جوانان کشور مقام قهرمانی را به‌دست‌آوردم، تا به امروز حتی یک روز سربازی من بدون ورزش نبوده و هر روز صبح قبل از رفتن به سر کار در کنار زاینده‌رود نزدیک به 5 کیلومتر پیاده‌روی می‌کنم، این در حالی‌ است که در هنگام کار نیز مختصر ورزشی نیز انجام می‌دهم.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به سخنان امام علی (ع) خاطرنشان کرد: لباس سربازی زرهی فولادی است که این لباس در دنیا افتخار و در آخرت حریر بهشتیان است.

هزینه کردن در ورزش، در واقع سرمایه‌گذاری است

رئیس بیمارستان شهید صدوقی اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: سلامتی در نیروهای مسلح یک شرط لازم بوده و یک فرد نظامی موقعی می‌تواند اقتدار نظامی خود را به رخ بکشد که در سلامت کامل باشد.

رضا مرتضویان افزود: بسیاری از بزرگان دین ما به این امر، توجه ویژه داشته‌اند و امروز نیز فرماندهان نیروهای مسلح به ورزش تاکید دارند، این جشنواره نشان‌دهنده این بوده که این پیام را دریافت کرده و به ورزش نگاه ویژه دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی این بیمارستان تصریح کرد: یکی از واحدهای بسیار فعال و پویا در این بیمارستان، آمادگی رزم و تربیت‌بدنی بوده، به نحوی که در بحث آمادگی رزم، مانورها و ماموریت‌ها مختلفی برگزار کرده‌ایم.

رئیس بیمارستان شهید صدوقی با اشاره به بحث ایجاد نشاط در بیمارستان شهید صدوقی خاطرنشان کرد: بحث تربیت‌بدنی و مسابقات ورزشی با یک نشاط خاصی در نیروهای پایور، فرزندان و خانواده‌های کارکنان و قشر سربازان دخالت داده شده که در این راستا نیز موفقیت‌هایی به‌دست آورده‌ایم.

وی افزود: در سطح نیروی زمینی سپاه، در سطح مسابقات کل سپاه و در سطح ستادکل نیروهای مسلح، مقام‌های برتر را کسب کرده‌ایم و در این زمینه از یگان‌هایی هستیم که فعالیت‌های شایانی انجام داده‌ایم.

سردار مرتضویان با اشاره به سرمایه‌گذاری در این بخش تصریح کرد: هر چقدر در ورزش هزینه کنیم درواقع سرمایه‌گذاری کرده‌‌ایم و اگر نیروهای مسلح، چابک و سرحال باشند قطعا به جز خود شخص، سازمان نیز از آن بهره می‌برد.

وی با اشاره به برنامه‌های این بیمارستان در 2 سال گذشته خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری توده عضلانی تمام نیروهای پایور در دستور کار ما قرار گرفت و کسانی که اضافه وزن داشته و آن را تا 5 کیلوگرم کاهش داده، به آنها جایزه‌ای تعلق گرفت. امیدوار هستیم سال آینده به مراتب بهتر باشیم و بتوانیم در تزریق روحیه نشاط و شادابی در نیروهای مسلح گام برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار