معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:
مسیل‌های آسیب‌دیده و در معرض خطر ریزش شهر ایلام باید در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و مسدود شوند.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 02 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مسیل‌های آسیب‌دیده و در معرض خطر ریزش شهر ایلام باید در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و مسدود شوند.

مهندس «شاپور پولادی» در نشست ستاد بحران استان اظهار کرد: باید کمیته‌ای با مسئولیت فرماندار ایلام متشکل از دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله شهرداری و دفتر فنی استانداری تشکیل و از مسیل‌ها بازدید و بررسی کارشناسی شود.

وی گفت: بر اثر وقوع سیل و بارش بی‌سابقه باران 25 کیلومتر مسیل در شهر ایلام در معرض تخریب کامل و آسیب جدی قرار دارد و مردم ساکن در منازل مسکونی حاشیه این مسیل‌ها در بارش‌های بعدی در خطر قرار دارند.

معاون استاندار ایلام با بیان این‌که یکی از موارد مغفول‌مانده در بحث خسارت‌های سیل مربوط به خرابی، واژگونی و ناپدید شدن خودروهای مردم است که باید در این زمینه نیز بانک اطلاعاتی تهیه‌شده و در برآورد کلی خسارت‌ها لحاظ شود.

وی اظهار کرد: در بحث رسوب‌برداری سطح شهر حتماً دقت شود که زباله‌ها و مصالح ساختمانی جمع‌آوری‌شده به پائین‌دست شهر منتقل شود در غیر این صورت در بارش‌های بعدی دوباره به سمت شهر سرازیر می‌شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: دستگاه‌های اجرایی تخصصی مانند جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و امور آب باید خسارت‌های زیربنایی بخش‌های مختلف را به‌صورت مستند، واقعی و قابل دفاع تهیه کنند.

پولادی افزود: راه و شهرسازی نیز باید نسبت به برآورد خسارت ساختمان‌های دولتی اقدام کرده و برآورد نهایی مجموع خسارت‌ها تا دو سه روز آینده برای ارائه به هیئت دولت آماده شود.

وی ادامه داد: با توجه به مأموریت جدید بنیاد مسکن در زمینه برآورد خسارت سیل، ماشین‌های این بنیاد به‌طور کامل در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و مسئولیت مدیریت و توزیع آن‌ها به‌منظور پاک‌سازی سطح شهر ایلام بر عهده شهردار است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: تا زمان مشخص شدن مصوبه هیئت دولت همه دستگاه‌های اجرایی استان مجاز هستند به‌صورت تن‌خواه از اعتبارهای تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای خود به‌منظور برطرف کردن نیازهای فوری و اضطراری استفاده کنند.

پولادی افزود: فرآیند اختصاص اعتبارهای بحران زمان‌بر است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود یک ماه طول می‌کشد و در این مدت نباید خدمات‌رسانی به مردم دچار اختلال شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها می‌توانند از اعتبارهای موجود هزینه کرده و در زمان اختصاص اعتبارهای ملی بحران، این اعتبارها را جابجا کنند در غیر این‌صورت از طریق کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها جابجا می‌شود و در این زمینه جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان یک اولویت و فوریت است و نیازی به بوروکراسی طولانی اداری ندارد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار