کد خبر: ۱۲۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 07 November 2015

استاندار البرز گفت: البرز یکی از استان‌های مهم کشور در تولید و کشت زعفران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی اظهار کرد: استان البرز یکی از استان‌های مستعد کشاورزی است و می‌توان بسیاری از محصولات مورد نیاز کشور را در این استان کشت و گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه کشور در کاشت محصولات کشاورزی نیازمند تولیداتی است که به کمترین میزان آب نیاز داشته باشد، زعفران را یکی از همین محصولات مناسب در این زمینه دانست.

استاندار البرز افزود: سازگاری آب و هوایی کشت زعفران در این استان موجب شده تا امروز شاهد کاشت محصولی پرطرفدار از سوی این کشاورز و سرمایه‌گذار در استان باشیم.

طهایی با اشاره به اینکه کانون کشت محصول زعفران در کشور رضوی است، گفت: استقبال از این محصول پرطرفدار و خرید آن در فراتر از مرزها موجب شده تا کشاورزان داخل کشور در سایر استان‌ها نیز شانس خود را برای به گل نشستن زعفران امتحان کنند و خوشبختانه امروز البرز نیز یکی از استان‌هایی در کشور به شمار می‌رود که در تولید و کشت زعفران موفق است.

وی گفت: می‌توان با گسترش در کاشت این محصول که صنعتی جهانی است، در بخش اقتصادی و تجارت جهانی نیز و از این ظرفیت به نفع توسعه استان استفاده کرد.

براساس این گزارش،‌ محمد معظمی یک کشاورز و سرمایه‌گذار این محصول، در مساحتی 2 هکتاری گل زعفران را در ساوجبلاغ به زیرکشت برده و در سال 92 نیز موفق به تولید 11 کیلو زعفران در هر هکتار شده و رکورد کشور را نیز در کشور به ثبت رسانده است.

بنا به گفته معظمی استقبال قابل توجهی نیز برای خریداری زعفران وجود دارد و مشتریان فرامرزی در کشورهای اروپایی نظیر استرالیا و کانادا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار