یکصدمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تصویب بودجه 160 میلیون تومانی خانه ریاضیات اردبیل همراه بود
کد خبر: ۱۳۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکصدمین جلسه شورای شهر اردبیل در دوره چهارم در حالی شامگاه چهارشنبه با حضور اکثریت اعضای شورای شهر و غیبت نائب رئیس، دبیر و تعدادی دیگر ی از اعضای شورای شهر همراه بود که این جلسه با یک ساعت تاخیر برگزار شد که در اولین دستور جلسه مساعدت مالی شهرداری به مبلغ 50 میلیون تومان برای تحقق هزینه‌های اجرای همایش ملی مسئولان امور ایثارگران قوه قضاییه از سوی شورا و شهرداری همراه بود.

در این جلسه موضوع تصویب بودجه خانه ریاضیات اردبیل به مبلغ 320 میلیون تومان پیشنهاد شد که اعضای شورای شهر بعد از بحث و بررسی‌های مختلف تصمیم گرفتند بعد از بازدیدی که از خانه ریاضیات اردبیل داشتند و اطلاع از موفقیت خانه ریاضیات در برگزاری ترم تابستانی و پاییزی با کمترین هزینه برای علاقمندان به درس ریاضیات از مبلغ 320 میلیون تومان بودجه خانه ریاضیات نیمی از آن را که حدود 160 میلیون تومان بود پرداخت کنند.

در این جلسه اعضای شورای شهر تاکید کردند که روابط عمومی شهرداری نشستی با اعضای خانه ریاضیات را با مسئولان شورا و شهرداری به همراه بازدید رسانه‌ها و خبرنگاران از مجموعه خانه ریاضیات برگزار کند.

سید غنی فروزان یکی از اعضای شورای شهر اردبیل گفت: ما موافق فعالیت مثبت و سازنده خانه ریاضیات هستیم به شرط آنکه این حرکت آلوده به اقدامات سیاسی نباشد بلکه آموزش دانش‌آموزان در اولویت قرار گیرد.

فعالیت‌های فرهنگی مقدم بر برنامه‌‌های عمرانی و خدماتی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه توجه به برنامه‌های فرهنگی واجتماعی زیرساخت اصلی است که همه باید در تقویت آن تلاش کنیم، بیان کرد: قطعا در سایه فعالیت‌های فرهنگی است که کار عمرانی و خدماتی نیز منجر به نتیجه مطلوب می‌شود به شرط آنکه ما بتوانیم در حوزه فرهنگی فعالیت بیشتری را انجام داده و آسیب‌ها را با یک نگاه درست از بین ببریم.

اسفندیار هوشیار اساس کار را اصلاح امور با نگاه سازنده و تاثیرگذار توصیف کرد و افزود: قطعا فعالیت‌هایی که شهرداری و شورا آغاز کرده است بر مبنای اصلاح امور فرهنگی است و یکی از این حرکت‌های خوب و تاثیرگذار تصویب خانه ریاضیات است.

وی پیشنهاد کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر برنامه بازدید منظم از خانه ریاضیات را در دستور کار قرار داده تا براساس تقویم اجرایی این بازدیدها و رصد فعالیت‌ها را انجام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل ادامه داد: در کنار کمک شهرداری نباید از ظرفیت خیرین غافل بوده و یا نسبت به آن بی‌توجه بود.

علیرضا سلیمانی دیگر عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اقدام خوب شورا و شهرداری در تصویب خانه ریاضیات و ضرورت تشکیل کلاس‌های ریاضی برای گروه‌های مختلف تصریح کرد: شهرداری بخش عظیمی از هزینه‌ها را خود متقبل شده و شرکت‌کنندگان در کلاس‌های خانه ریاضیات تنها 6 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی ضرورت آموزش علومی همچون ریاضی، فیزیک و شیمی را به عنوان علوم پایه یادآور شد و گفت: مردم باید در جریان این حرکت حمایتی شورا از فعالیت‌های علمی باشند که در این زمینه رسانه‌ها باید وظیفه خود را به انجام برسانند.

سالار شاکر دیگر عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه ارتقای امنیت اجتماعی یکی از ضرورت‌های جذب سرمایه‌گذاری‌ها است، عنوان کرد: در سرقت اخیر بانک مسکن اردبیل یک تیم حرفه‌ای در کشور به این اقدام دست زده و در بیش از 20 بانک به شکل فوق تخصصی سارقان سرقت‌هایی را انجام داده بودند که با تلاش سربازان گمنام امام عصر (عج) این تیم فوق تخصص سرقت دستگیر شدند.

وی از رئیس شورای شهر اردبیل خواست تا در تقدیرنامه‌ای از تلاش‌های سربازان گمنام امام عصر(عج) قدردانی کنند تا با هوشیاری و بصیرت خود در تامین امنیت جامعه سعی و تلاش جدی دارند.

در ادامه جلسه موضوع کمک 50 میلیون تومانی شورای شهر به زائران اربعین حسینی به همراه کمک‌های غیرنقدی، اعزام نیروها و چندین دستگاه ماشین آلات شهرداری مطرح شد که اعضای شورای شهر با تخصیص اعتبار به این فعالیت معنوی و ارزشی موافقت کردند.

نباید از بودجه ملت صرف برخی از کارهای غیر ضرور کرد

رئیس شورای استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه کمک شهرداری به تقویت برنامه‌های معنوی، اعتقادی و ارزشی هیچ اشکالی ندارد اما نباید در کار عادی مردم و حرکت خوب آنها برای زیارت مرقد امام حسین (ع) در اربعین برخی اقدامات دولتی و یا مداخله‌گرانه انجام شود، گفت: ما اگر مردم را در این اقدامات و حرکت‌ها راحت بگذاریم آنها حتی با سخت‌ترین شرایط برای حضور در مرقد امام حسین (ع) حضور پیدا می‌کنند و حاضر نیستند از کیسه بیت‌المال برای کار زیارتی آنها هزینه شود.

رحیم آقازاده یادآور شد: نیازی نیست که شهرداری اردبیل به عنوان ضعیف‌ترین شهرداری در بین کلانشهرها در کسب درآمد برای اعزام زائران حسینی به عتبات در اربعین حسینی مبالغ نقدی و غیرنقدی پرداخت کند چرا که امروز شهرداری با دغدغه‌های جدی مالی روبه‌رو است و حق نداریم به جای کمک فردی این مبالغ را از حیطه بیت‌المال ببخشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار