سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: از مردم شهر تاریخی تبریز دعوت می کنیم با حضور در سالن شش هزار نفری پورشریفی تبریز مشوقان پهلوانان کشور باشند و علاقه دیرینه خود را به ورزش ملی کشور نشان دهند.
کد خبر: ۱۴۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 21 December 2015

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا رضایی با بیان این مطلب اظهار کرد: رقابت های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در شهر تبریز برگزار می شود و این مسابقات از چند جهت مهم است اولا اینکه پهلوان کشور در سال 94 انتخاب خواهند شد و بازوبند پهلوانی نیز به وی اهداء خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر نفرات اول اوزان پنج گانه سهمیه حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی را به دست می آورند و به نفر اول وزن 90+ کیلوگرم 30 سکه بهار آزادی و به سایر اوزان 5 سکه بهار آزادی اهداء می شود.

 

دارنده مدال نقره المپیک آتن با اشاره به برگزاری رقابت ها با نام زنده یاد پهلوان علیرضا سلیمانی قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد جهان و دارنده بازوبند پهلوانی کشور، تصریح کرد: 18 نفر از دارندگان بازوبند پهلوانی در نامه ای از دکتر روحانی رئیس محترم جمهور درخواست کرده‌اند روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری با حضور در تبریز این سنت حسنه را در دوره مدیریت خود در دولت تدبیر و امید احیاء نماید.

 

دارنده مدال برنز جهان تأکید کرد: امیدوارم با حضور رئیس جمهور در تبریز ضمن پاسخ به دعوت میزبانی صمیمانه مردم پهلوان دوست خطه آذربایجان، سنت اهدای بازوبند پهلوانی احیاء گردد و باعث رونق هرچه بیشتر ورزش ملی کشور شود.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا حضور مردم علاقمند و دوست داشتنی آذربایجان به ویژه تبریز و شهرهای باسمنج، میانه و ... که علاقه ویژه ای به کشتی و ورزش پهلوانی دارند و پهلوانان دوست داشتنی همچون "ایوب بنی نصرت" و "پرویز هادی" در این استان پرورش یافته اند، نقطه عطف برگزاری رقابت های کشتی پهلوانی کشور در این شهر تاریخی خواهد بود.

 

رضایی در پایان گفت: امیدوارم پس از تجربه موفق برگزاری رقابت های پهلوانی در مشهد مقدس، شهر تاریخی تبریز و مردم عزیز این خطه نیز شاهد رقابت های جذاب و دیدنی باشند و این ورزش پهلوانی به جایگاه ویژه خود دست یابد/ایسنا.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار