کد خبر: ۱۶۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 11 January 2016
تابناک گیلان: محمد حسن پور، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فیلم کوتاه از ابزار هنری برای تاثیرگذاری در جامعه است اظهار کرد: یکی از قابلیت‌های فیلم های کوتاه، تنوع در موضوع آن است که مقدمه‌ای برای ورود ایده‌های جدید به عرصه سینما است.

 

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه زمینه را برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی فراهم می‌کند افزود: می‌توان ایده‌های برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی را در فیلم‌های کوتاه به نمایش درآورد.

 

حسن پور تصریح کرد: جشنواره‌های فیلم کوتاه زمینه را برای شکوفایی استعدادهای فیلمسازان جوان شهرستانی فراهم  می‌کند.

 

وی ادامه داد: در این راستا «شب فیلم کوتاه» به منظور نمایش برترین‌های فیلم کوتاه سینمای ایران به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران و با حمایت مرکز فرهنگی و هنری آفتاب هشتم برگزار می‌شود.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: « شب فیلم کوتاه» به مدت دو شب 24 و 25 دی از ساعت 16 الی 20در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ورود برای کلیه علاقمندان آزاد و رایگان است افزود: در این همایش 22 فیلم کوتاه همراه با نقد و بررسی به نمایش در می‌آید.

 

حسن پور تصریح کرد: در شب اول(24 دی) فیلم کوتاه 12 دقیقه‌ایی« اتاقی در نیویورک» به کارگردانی بنیامین هفت سنگ، فیلم«11 » به کارگردانی مسعود حاتمی، فیلم 21 دقیقه‌ایی «آخرین نوبت زایمان» به کارگردانی بهنام عابدی، «آوا» به کارگردانی سهند کبیری، « تهران خانی آباد» به کارگردانی عماد حسینی، «جوخه» به کارگردانی آزاد محمدی، «تولدت مبارک» به کارگردانی فرشته پرنیان، «بعد از کلاسی» به کارگردانی فرشته پرنیان، « غروب حلزون» به کارگردانی آزاد محمدی، «دوئت» به کارگردانی نوید دانش و فیلم 10 دقیقه‌ایی«زالو» به کارگردانی بهمن کیارستمی نمایش داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 11 فیلم کوتاه نیز در شب دوم (25 دی) به نمایش در می‌آید، خاطرنشان کرد: «خرس‌ها به خواب زمستانی نمی‌روند» مجید فرهنگ بافتانی، «شب امتحان»علی شعفی، «صبا» رقیه توکلی، «کوزمک» علیرضا سلیمانی پور، «ناتمام» جابر رمضانی، «بچه وقتی بچه بود» و«سوزن» از آناهیتا قزوینی زاده، «اتاق نامریی» احسان جعفری، «جعبه‌ها» احسان جعفری از نمایش‌های اجرایی شب دوم هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار