محسن رضایی در نشست مدیران استانی تابناک :
محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: رسانه از موئلفه های اقتدار ملی است.
کد خبر: ۱۶۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹ 16 January 2016

به گزارش "تابناک لرستان " ، محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: رسانه از موئلفه های اقتدار ملی است.

وی که عصرروز پنج شنبه 24 دی ماه در چهارمین جلسه مدیران ومسئولین وب سایتهای استانی تابناک حضور یافته بود،بیان کرد: امروزه ساختن افکار عمومی در جامعه تاثیر بسیار موثری در سرنوشت سیاسی آن ملت ها دارد.

رضایی با اشاره به اهمیت بحث رسانه ومطبوعات وحقوقی مثل آزادی بیان به عنوان رکن چهارم دموکراسی گفت: در این اواخررسانه نقش بسیارتعیین کننده ایی به خوداختصاص داده است به طوریکه امروزرسانه یکی از مولفه های اقتدار ملی است.

وی نقش رسانه را در سرنوشت سیاسی ملتها بسیارمهم دانست وعنوان کرد: با ساخت افکار عمومی بوسیله رسانه می شود تصمیم و رای سیاستمدارها را تغییر دادوبا عوض کردن رای مردم بر تغییر تصمیم آنها تاثیرگذاشت.

دبیر تشخیص مصلحت نظام به تاریخ صد ساله بیداری ایرانیان وسابقه ورود مفاهیمی مثل قانون ، انتخابات ،آزادی ورسانه به فضای سیاسی کشور اشاره کرد وگفت: با اینکه در این زمینه سالهاست شعار می دهیم ولی بایدبا تلاش بیشتربتوانیم این مفاهیم را در کشور نهادینه کنیم.

وی دو مسئله حرفه ایی برخورد کردن در عرصه نقد وتفکیک منافع ملی از منافع شخصی وجناحی را برای رسانه ها مهم برشمرد وبیان کرد:تفکیک منافع ملی از منافع شخصی کار مشکلی است وبه جابجایی یا حرکت موضوعات و مفاهیم در عرصه افکار عمومی ارتباط دارد.

رضایی خاطر نشان کرد: حرفه ایی برخورد کردن در حیطه نقد ورعایت ملاحظات حقوقی واخلاقی وقوانین جامعه مدنی در این حوزه وهمچنین تشخیص منافع ملی از منافع شخصی فردی وگروهی دو مشکل بر سر راه رسانه های کشوراست.

وی راه حل این مشکل را در تشکیل اتاق فکرو راهبردی برای رسانه ها دانست وگفت: تمام رسانه های با سابقه بین المللی در جهان نیز چنین اتاقهایی دارند.

محسن رضایی در ادامه با اشاره به اهمیت حضورحداکثری مردم در انتخابات پیش روتصریح کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو رای به تثبیت واقتدارنظام است ولازم است که رسانه ها خصوصاً تابناک برای این حضور حداکثری زمینه سازی کنند.

وی افزود: از ابزار رسانه هم برای مسائل سیاسی داخل کشور می توانیم استفاده کنیم که شایستگان بالا بیایند وهم از آن برای حفظ منافع ملی در بیرون می توانیم بهره ببریم .

دبیر تشخیص مصلحت نظام مسائلی مثل اقتصادوبیکاری ،استقلال ونفوذ،امنیت ملی ونامنی در منطقه را سه مسئله مهم درآینده ایران خواند وتاکید کرد: رسانه ها باید با نگاه به آینده، منافع ملی را درنظر بگیرند وبه ساخت افکار عمومی در این زمینه بپردازند.

پرسش سردبیر تابناک لرستان از محسن رضایی

گفتنی است که در ادامه محسن رضایی به پرسش وپاسخ با مدیران وسردبیران سایتهای استانی پرداخت وبه سوالات آنها در رابطه با موضوعات مختلف ملی وبین المللی پاسخ داد.

رضایی در پاسخ به پرسش سردبیر تابناک لرستان مبنی بر اهمیت پرداختن خبرگزاری های کشورخصوصاً سایت تابناک به چالش های زیست محیطی وبحرانهای مهمی مثل بحران آب ،گفت: در زمینه محیط زیست کشور دارای بحران جدی است ولازم است که تابناک در این زمینه فعال شود .


وی با تقدیراززحمات وتلاشهای معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست کشوربه مدیران وخبرنگاران تابناک استانی تاکیدکرد: درزمینه محیط زیست تا می توانید فعالیت رسانه ایی داشته باشیدچون چند بحران زیست محیطی را برای آینده ایران پیش بینی می کنند.


لازم به ذکر است که این نشست یک روزه با حضور مدیران سایتهای استانی تابناک در دفتر مرکزی سایت خبری – تحلیلی تابناک برگزار گردید ودراین جلسه علاوه بربحث وبررسی مسائل ومشکلات سایتهای استانی تابناک ،کلاسهای آموزشی در زمینه گزارش نویسی ، مصاحبه و خبر توسط اساتید مجرب حوزه مطبوعات ورسانه کشور برگزار شد.

گزارش : رضا جودکی نژاد سردبیر تابناک لرستان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار