مدیرکل سابق بنیاد شهید گیلان اظهار کرد ؛
به گزارش تابناک گیلان، در این مراسم که با حضور پرشور مردم و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران برگزار شد جمعی از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس به بیان خاطرات ایام جنگ و رشادت های غیور مردان ایران اسلامی پرداختند.
کد خبر: ۱۶۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 16 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5 مراسم گردهمایی رزمندگان 8سال دفاع مقدس و بزرگداشت شهدای این عملیات در مسجد شهدای شهرستان لنگرود برگزار شد.

به گزارش تابناک گیلان، در این مراسم که با حضور پرشور مردم و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران برگزار شد جمعی از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس به بیان خاطرات ایام جنگ و رشادت های غیور مردان ایران اسلامی پرداختند.

به بهانه همین سالگرد گفتگویی با احمد اسماعیلی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امورایثارگران استان و یکی از رزمندگان دفاع مقدس در خصوص عملیات کربلای 5 و خاطرات 8سال دفاع مقدس انجام گرفته که در ادامه ملاحظه میکنید.

احمد اسماعیلی مدیر با سابقه کشوری که فعالیت خود را به عنوان رئیس از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنگرود آغاز کرد در خصوص بارقه های شکل گیری انقلاب اسلامی و بعد از آن دفاع مقدس به خبرنگار ما گفت: در زمان طاغوت کشور زیر دست استکبار جهانی قرار داشت که هر گونه ظلم و ستیزی بر این ملت روا می شد اما به رهبریت امام خمینی (ره) دست اجانب و بیگانگان از کشور قطع شد و انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت. سپس از آنجایی که دشمن خارجی منافع خود را در ایران از دست داده می دید حزب جانی بعث عراق به رهبری صدام را روانه ایران کرد تا مجدد بر کشور مستولی شود.







مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به نا به سامان بودن بنیه دفاعی کشور در زمان اوایل جنگ اشاره کرد و افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ارتش ایران با تخلیه شدن عناصر وابسته به رژیم پهلوی سبب خالی شدن آن شده بود، همچنین وجود رئیس جمهور خائنی به نام بنی صدر نیز در ضعف سیستم دفاعی ایران نقش موثری داشت به همین علت در ابتدای حمله عراق به ایران کشور با سردرگمی زیادی رو به رو بود.

اما غیرت جوانان و دلاورمردان ایران اسلامی بود که به ندای رهبر فرزانه خود امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در همان روزهای اولیه جنگ در جبهه ها حضور پررنگ و پرشور داشتند و در مقابل تجاوزات دشمن بعثی با ایستادگی، جان خود را در راه حفظ آرمان های انقلاب اسلامی هدیه کردند.

اسماعیلی سپس به نقش آفرینی غیورمردان شهرستان لنگرود نیز در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره کرد و ادامه داد: رزمندگان دلاور شهرستان لنگرود در بسیاری از عملیات های صورت گرفته در جنگ حضور پررنگ داشتند که یکی از آنها عملیات کربلای 5 در دی ماه سال 65 بود که در این عملیات 46 نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و 183 نفر نیز به درجه جانبازی رسیدند.

وی شاخص بودن این عملیات را گستردگی و اهمیت مناطق عملیاتی نام برد و گفت: استقرار لشگر قدس گیلان در منطقه شلمچه و گردان خط شکن کمیل به فرماندهی سردار شهید اصغریخواه از نکات پررنگ حضور گیلانان در این عملیات مهم بود.

احمد اسماعیلی به نقش برخی از چهره های شاخص شهرستان در این عملیات غرور آفرین هم اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این اشخاص مرحوم حضرت آیت الله عباسی (ره) و برادر شهیدشان، شهید صنایع که در هنگام شناسایی منطقه و محل استقرار دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد، شهید یوسفی چافی که بر اثر اصابت خمپاره پیکر مطهرش آتش گرفت، شهید عیسی نیک پی که با سن و سال کم در این عملیات حضور داشت و بقیه شهدای عزیز و گرانقدر این شهرستان در این عملیات که هر کدام به نحوی نقش آفرین و اثرگذار بودند.

این رزمنده دفاع مقدس ماحصل این ایثار و فداکاری شهیدان و رزمندگان بزرگوار را سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضور این فرزندان خلف انقلاب اسلامی در کنار رهبر فرزانه خود امام خمینی (ره) نشان داد که در کنار ولایت بودن حافظ این نظام و انقلاب خواهد بود و دست اجانب و بیگانگان را از کشور قطع خواهد کرد.

وی همچنین پیروی از رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ایی را نتیجه عملکردن به وصایا و توصیه های شهدا نام برد که لازمه ادامه دادن راه شهداست؛ چرا که این شهدا با پیروی از امام خود این عزت را برای کشور رقم زدند.

اسماعیلی در پایان به مهم بودن این روزهای کشور اشاره کرد و افزود: امنیت و آرامشی که شهدا برای ما رقم زدند، امروز نوبت ما و مسئولین است که از این آرمان ها دفاع کنیم تا خون پاک شهیدان هدر نرود و در جهت آبادانی و عزت روزافزون کشور عزیز اسلامی مان به هر نحو که شایسته است قدم برداشته و اثرگذار باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار