جلسه شورای گفت‎وگوی بخش خصوصی با تامین اجتماعی در حالی برگزار شد که تولیدکنندگان اقتصادی مازندران از قوانین دست و پاگیر تامین اجتماعی گلایه داشتند.
کد خبر: ۱۶۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 16 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، فردین غلام‌پور در جلسه شورای گفت‌وگو بخش خصوصی با مسئولان تامین اجتماعی استان مازندران اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین مشکل واحدهای تولید با ادارات تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی برای توسعه فعالیت با بانک‌ها و مالیات دچار مشکل بودند ولی در حال حاضر به دلیل قوانین دست و پاگیری که در تامین اجتماعی وجود دارد این سازمان نیز مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران در ادامه با اعلام اینکه عدم شفاف‌سازی قوانین در تامین اجتماعی مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد، یادآور شد: برای رفع مشکل نیاز است که تامین اجتماعی نیز قوانین مشخص و مدون را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است واحدهای تولیدی به دلیل نقض قوانین جریمه شوند، افزود: برای جلوگیری از جریمه نیاز است قوانین مناسب به صورت شفاف به واحدهای تولیدی ابلاغ شود.

غلام‌پور برخورد سلیقه‌ای با واحدهای تولیدی در تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان عنوان کرد و یادآور شد: بارها این موضوع از سوی تولیدکنندگان سایر استان‌های کشور نیز مطرح شده است.

در ادامه رمضان‌پور رئیس انجمن کارفرمایان شهرستان بابل نیز با اشاره به اینکه فشار به واحدهای تولیدی بسیار زیاد است، گفت: برخی از واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات قانونی تامین اجتماعی تعطیل شدند.

رمضان‌پور یادآور شد: جرائم سنگین تامین اجتماعی برای تولیدکنندگان مشکلات جدی بر پیکره تولید وارد کرد و این موضوع سبب ایجاد تنش اجتماعی در آینده می‌شود.

رفیعی فعال واحد معدنی مازندران نیز در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه تامین اجتماعی با آن مواجه هستیم عدم آشنایی به قوانین و مقررات مربوط به بیمه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این دغدغه‌ها باید قوانین جدید به واحدهای تولیدی ابلاغ و آموزش نحوه اجرای قوانین نیز به فعالان اقتصادی در برنامه کاری قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار