مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: تیم المپیاد استان همدان در 12 رشته به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت مرحله کشوری اعزام می‎شود.
کد خبر: ۱۶۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 25 January 2016
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: تیم المپیاد استان همدان در 12 رشته به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت مرحله کشوری اعزام می‎شود.

به گزارش فارس،علیرضا مهرابی از آمادگی اعزام تیم المپیاد استان همدان به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور انجام می‎شود.

وی گفت: در سال جاری استان همدان در 12 رشته آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، تراش CNC، فناوری اطلاعات، فناوری اتومبیل، اتصالات، تاسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، رباتیک، طراحی فضای سبز، فناوری مد، لوله‎کشی و گرمایشی در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان اضافه کرد: شرکت‎کنندگان به همراه مربیانی از برگزیدگان مهارتی و کارشناسان همراهاز 11 بهمن ماه برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت به محل برگزاری این مسابقات در مرکز تربیت مربی کرج اعزام می‎شوند.

وی برگزاری مسابقات ملی مهارت را باعث شکوفایی خلاقیت و استعدادهای مهارت‎آموزان دانست و گفت: به طور حتم رفع نواقص کاری و بهره‎گیری از دانش روز را می‎توان از نتایج این مسابقات عنوان کرد.

مهرابی با تأکید بر لزوم توجه به فنی و حرفه‎ای در جامعه، آن را یکی از نیازهای روز خواند و خواستار توجه به این مهم از سوی افراد و متولیان امر شد.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه‎های اصلی مردم است، خاطرنشان کرد: به طور حتم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با آموختن یک مهارت، بهتر می‎توانند نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان، کارآفرینی و مهارت‎آموزی را بستر کاهش مشکل بیکاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به سمت مدرک‌گرایی سوق یافته‎اند در صورتی که با این وضعیت نمی‎توان راه به جایی برد.

وی در پایان سخنانش از انعقاد تفاهمنامه‎های آموزشی با ادارات و دانشگاه‌ها به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی بین افراد به ویژه جوانان خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار