کد خبر: ۱۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 26 January 2016

سعید معزی

خلاصه عرض مي كنم كه اصول گرايان در حال پوست اندازي هستند. البته اين جريان از زماني آغاز شد كه دولت دهم ، يازده روز خانه نشين شد. رفتارهاي خلاف قانون و ناهنجاري موجبات بروز بداخلاقي در رفتارهاي سياسي شد. حضور جبهه پايداري در مجلس نيز به تشديد اين اختلافات دامن زد.

در نهايت رهروان راه خود را از اصول گراياني كه در مقابل رفتار و بداخلاقي سياسي دولت دهم سكوت كرده بودند جدا كرد و رهروان در نشست اصول گرايان شركت نكرد. به عبارتي اصول گرايان ديگر مهره هاي كليدي چون مرحوم آيت اله مهدوي كني و عسگر اولادي را ندارند . هر چند مرحومين نيز از اين رفتارها گله مند بودند.

عدم حضور آقاي ناطق نوري و دكتر ولايتي، اصول گرايان سنتي را در تنگنا قرار داده است. لذا حضور دكتر لاريجاني و دكتر ولايتي و شايد ناطق نوري در خط سوم اصول گرايان ، به نظر ميرسد عقلاي نظام كشور را به سمت اعتدال مي برند. شايد اين اعتدال دولتي نباشد، اما نتيجه اش هر چه باشد در چنين مواقعي براي تضمين امنيت و ثبات نظام و كشورا در پي خواهد داشت لذا اين حضور را اصلاح طلبان پشت گوش نيانداخته اند و به استقبال آن رفته اند. لذا اصلاح طلبان شهر و استان و حاميان دولت بي تفاوت قضيه نباشند. البته ميدانم كه واقفند .

اما نكته بعدي اخيرا از اعضاي حزب اعتماد ملي استان به انتقاد از جبهه اصلاح طلبان و رفتار گزينشي اين جبهه اعترا ض داشتند . نگارنده كاري به اين موضوع ندارم. اما آنچه كه از حزب اعتماد ملي شاخه اردبيل انتظار ميرفت در قامت خود ديده نشد. اين حزب هنوز به افكار عمومي استان توضيح نداده است در حمايت از برخي كانديداها كه به محض ورود به مجلس چرخش انجام داد و بر عليه موسس حزب اعتماد ملي شعار داد. از سويي اين فرد موافق توافق برجام نبوده و نيست حزب اعتماد ملي استان و يا شهرستان جهت تنوير افكار عمومي توضيح كافي و وافي بفرمايند.

بعد از نظرهيات نظارت در مورد كانديداها، اصلاح طلبان اردبيل مثل اينكه به كما رفتند. گويا انتخاباتي نبوده يا نخواهد بود . هر كدام از اين دوستان مدعي كه جبهه اصلاح طلبان چنين و چنان اند . جاي تعجب دارد اين عزيزان صرفا به يك اطلاعيه اكتفا كرده اند و بس! نميدانم آقايان منتظر معجزه هستند تا يك شخص كاريزما حضور داشته باشه تا اظهار وجود نمايند؟

عجب پس ((ائوزومی اولدوررم)) كجا رفت؟ در ميان مردم باشيم به دنبال نخبگان تنبل و عافيت طلب و مصلحت انديش نباشيم. بلكه سراغ همان مردمي برويم كه بدون حضور شما به دولت تدبير راي دادند و حمايت اش كردند. لذا در اين برهه با آرامش و وزانت سياسي افكار عمومي را بايد براي حضور حداكثري در انتخابات روشن سازيم با معرفي حاميان دولت و اصلاح طلبان چه تاييد شده و يا رد شده باشند به تنوير افكار عمومي بپردازيم. سرو كار ما با افكار است نه با افراد، البته در مورد اشخاص مدعي اصلاح طلبي و اعتدال كه تا ديروز در خدمت قدرت و ديگر نهادها بودند روشنگري شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
سلام جناب معزي - شما كه لالا ئي بلدي چرا خوابت نميبرد ؟؟؟ مثل معروفي است و در مثل هم مناقشه نيست -
دوست من ،گروههاي سياسي اردبيل اصولگرا و اصلا ح طلب از نيرو هاي سياسي واقعي و صاحب فكر تشكيل نشده اند كه شما انتظار داشته باشيد رفتارهاي سياسي و برنا مه دار از خود نشان دهند . از ضعفهاي بزرگ اردبيل همين نيرو هاي عاريتي زمان انتخا بات است كه همچون بو ته اي موقتي از خاك بيرون مي آيند و در غبار پول و پلو گم ميشوند و هميشه از انتخاب قبلي نارا ضي هستند و همديگر را به تبا ني با كانديدا ها متهم ميكنند و با اتمام انتخابات پژمرده شده و در لاك خود فرو ميروند تا انتخا بات بعدي و...
دوست من اگر اصولگرايان اردبيل واقعي بودند بايد حقيقت پور و افضلي فرد و برومند و موسوي را به چالش ميكشيدند و اگر اصلاح طلبان اردبيل واقعي بودند بايد پيرموذن و اسدي و جعفري را به چالش ميكشيدند تا نشان دهند مزدور قدرت نيستند و نميشوند ولي بنا به گفته خود شما اين سياسيون هزار رنگ براي جاه و مقام ، جان ميدهند و دل ميسپارند و چون رنگ ميگيرند ديگر رنگها را نميتوانند تشخيص بدهند و....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار