رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: با وجود اینکه شهردار اردبیل با شعار توسعه فرهنگی و اجتماعی به این مسئولیت قدم گذاشته بود اما هنوز چهار فرهنگ‌سرای پیش‌بینی شده شهرداری اردبیل به مرحله مطالعات و اجرا نرسیده است.
کد خبر: ۱۷۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 04 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علیرضا سلیمانی شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: موضوع اول عدم تعدد دریافت‌های پیش‌بینی شده در بودجه 94 و مسئله دوم هزینه‌های پیش‌بینی شده و قیمت درآمدها و موضوع وصولی شهرداری است که در فضای رکود اقتصادی باید به دنبال پیش‌بینی راهکاری بود تا مشکلات و نارسایی‌ها با دید اقتصاد مقاومتی به حداقل برسد.

وی گفت: بر اساس الگوی مدیریت اقتصاد مقاومتی باید شاهد کاهش هزینه‌های جاری و افزایش منابع عمرانی می‌بودیم که بر همین اساس 314 میلیارد تومان بودجه 94 شهرداری با الگوی 30 درصد جاری و 70 درصد عمرانی پیش‌بینی شده بود.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل ادامه داد: در متمم این نسبت تغییر پیدا کرده به طوری که 55 درصد افزایش بودجه جاری و 21 درصد کاهش بودجه عمرانی را شاهد هستیم که با وجود کاهش ساخت و سازها و پایین آمدن قیمت نفت و به تبع آن کاهش درآمدها افزایش بودجه جاری خود جای تامل است.

سلیمانی با بیان اینکه به هیچ‌وجه افزایش بودجه جاری به رقم 46 درصد و عمرانی به 57 درصد معقول و پسندیده به نظر نمی‌رسد، افزود: در کنار توجه به افزایش درآمدهای پایدار شهرداری باید از فروش آسمان و زمین شهر پرهیز کند و از ارائه خدمات گران به مردم و شهروندان که معقول به نظر نمی‌رسد پرهیز داشته باشد.

وی گفت: با این وضعیت درآمدی منطقی نیست که اعتبارات عمرانی کاهش پیدا کند و بخواهیم اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی را افزایش دهیم در حالی که اگر شهرداری با رویکرد فرهنگی و اجتماعی قدم به این عرصه گذاشته بود چرا تاکنون نتوانسته است چهار فرهنگ‌سرا را تکمیل و به نقطه بهره‌برداری برساند.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: قرار بود شهرداری اردبیل با دریافت 178 هزار تومان از هر شهروندان به ارزش 415 هزار تومان خدمات به آنها ارائه کند در حالی که با دریافت 185 هزار تومان از مردم تنها 219 هزار تومان شهرداری خدمات خود را ارائه می‌کند که 196 تومان کسری را در این زمینه شاهد هستیم.

سلیمانی ادامه داد: این آمارها نشان می‌دهد که ما پول زیادی از مردم گرفته‌ایم ولی خدمات کمتری را به آنها ارائه دادیم.

وی ضرورت ارائه گزارش کامل سه ماهه و شش ماهه را از سوی شهرداری با رویکرد هزینه درآمدها بسیار ضروری و حیاتی اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار