نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: آمار افراد بیکار در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی سه هزار نفر است.
کد خبر: ۱۷۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 06 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتقال آب، گاز، برق و راه‌سازی از وظایف دولت نیست اما به دلیل فقر و محرومیتی که در استان وجود دارد مشکلات مردم توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری و رفع می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس بیان کرد: برخی از مناطق و روستاهای کهگیلویه بزرگ گازرسانی نشده بودند و حتی آب خوردن در این مناطق وجود نداشت که سال‌های اخیر به بسیاری از این مناطق آبرسانی و گازرسانی صورت گرفت و طرح راهسازی و طرح هادی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای اشتغال از وظایف دولت است اما نمایندگان استان در مجلس همواره در این خصوص دغدغه دارند، گفت: طبق سرشماری سال 85 تعداد جمعیت کهگیلویه بزرگ 45 هزار نفر بود که در حال حاضر به 72 هزار نفر افزایش یافته، اما آمار بیکاری در چهار شهرستان حوزه استحفاظی سه هزار نفر است.
نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه در مجلس تصریح کرد: این در حالی است که در دیگر شهرستان استان تعداد افراد بیکار که در اداره کار شهرستان‌های گچساران و باشت ثبت‌نام کردند 6 هزار و 800 نفر هستند.
بزرگواری بیان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند دهدشت در حال خالی شدن از سکنه است اشتباه است عده‌ای از مردم در ماه‌های گرم سال به مناطق سردسیر مانند یاسوج مهاجرت می‌کنند و در سایر فصول به محل زندگی خود باز می‌گردند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی کارخانه فسفات چرام تلاش‌های زیادی صورت گرفت، افزود: اگر سد کلات در شهر دهدشت زده می‌شد 32 هزار هکتار از اراضی دشت کلاچو و دهدشت آبیاری و جوان‌های زیادی مشغول به کار می‌شدند اما چنین اقدامی صورت نگرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار