«صادق زیباکلام» در دانشگاه مازندران
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با حمله به شورای نگهبان گفت: اگر کسی بخواهد به دزد، هیز و مفسد اقتصادی رای بدهد به‌خودش مربوط است، مگر عقل مردم ناقص است که ردصلاحیت کردید؟
کد خبر: ۱۸۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 21 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، همایش «انتخابات؛ مشارکت یا تحریم» درحالی در دانشگاه مازندران برگزار شد که آغاز این همایش با پخش کلیپی همراه بود که در آن تصاویری از محمدجواد ظریف، دکتر مصدق، مرحوم منتظری، فائزه هاشمی و سران فتنه به نمایش گذاشته شد.

درحالی این همایش برگزار می‌شد که مسئولان برگزاری آن دست‌بند سبز به دست داشتند و با آنکه این همایش با ایام فاطمیه همزمان شده بود، طبق سایر مراسم‌های اصلاح‌طلبان با دست و جیغ و هورا همراه بود.
در حین پخش کلیپ شعارهایی همچون زنده‌ها حذف شدندی نیستند، مگر ما چه میخواهیم جز آزادی و نوبت باز شدن قفل حصر است به نمایش گذاشته شد.

اما بخش اصلی این همایش، سخنرانی صادق زیباکلام عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه تهران بود که مانند همیشه با زیرسوال بردن شورای نگهبان و مجلس هشتم و نهم همراه بود.

زیباکلام در این همایش با بیان اینکه بافرضیه توطئه مخالف هستم، اظهار کرد: اگر 100 پدیده سیاسی هم با دخالت بیگانگان صورت گرفته باشد، نمی‌توان گفت که صد و یکمین برنامه نیز با دخالت آنها انجام خواهد شد.

وی شکل‌گیری لفظ فتنه را حاصل تلاش و اصرار اصواگرایان دانست و افزود: آنها از این لفظ برای ردصلاحیت نامزدها در این دوره از انتخابات استفاده کردند.

این فعال اصلاح‌طلب، رسانه ملی را در اختیار اصولگرایان اعلام و تصریح کرد: مدتی است برای ایجاد انگیزه در مردم برای شرکت در انتخابات دیگر از عنوان فتنه در برنامه‌ها استفاده نمی‌شود.

زیباکلام با زیرسوال بردن شورای نگهبان به دلیل ردصلاحیت نامزدها، خاطرنشان کرد: از قبل گفته بودم که شورای نگهبان مانند برگ خزان نامزدهای ما را ردصلاحیت می‌کند ولی نمی‌دانستیم که شدت ریزش این چنین است.

وی با بیان اینکه حتی 80 نامزد اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار هم برای ما باقی نمانده است، گفت: برای جلوگیری از شکست، تصمیم گرفتیم که اصولگریان معتدل، ضد احمدی‌نژاد و پایداری و همچنین غیرتندرو را جذب کنیم.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: شاید خیلی از این نامزدها مورد قبول مردم نباشند ولی اگر محمد خاتمی، هاشمی رفسنجانی و دوستان در حصرمان را دوست دارید، به اینها رای بدهید چون شواری هماهنگی اصلاح‌طلبان آنها را تعیین کرده است.

زیباکلام ادامه داد: به کوری چشم خیلی‌ها توانستیم امثال کاظم جلالی و علی مطهری که از اصولگرایان بوده‌اند را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه حتی دو سوم از لیست مورد حمایت اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلب نیستند، گفت: در یکی دو روز اخیر تعدادی از اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شده را تایید کردند تا ما را به مشکل بیندازند.

این فعال اصلاح‌طلب اضافه کرد: اگر در انتخابات 7 اسفند شرکت نکنیم، باتوجه به ردصلاحیت‌های انجام شده، مجلس دهم توسری‌خورتر و بله قربان‌گوتر از مجلس هشتم و نهم خواهد بود.

زیباکلام در پایان با انتقاد از شورای نگهبان، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد به دزد، هیز و مفسد اقتصادی رای بدهد به خودش مربوط است، مگر عقل مردم ناقص است که نامزدها را به این دلایل ردصلاحیت می‌کنید؟

در پایان سخنرانی صادق زیباکلام، یکی از دختران دانشجوی دانشگاه مازندران در اعتراض به سخنان وی علیه شورای نگهبان با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) در 6 مرداد 1360 گفت: کسی که علیه قانون موضع بگیرد مفسد فی‌الارض است که با تشویق حاضران همراه بود.

زیباکلام در پاسخ وی گفت: بسیجیان و اصولگرایان خود را پشت امام مخفی نکنند.

دانشجوی دیگری در اعتراض به مسئولان دانشگاه مازندران اعلام کرد: این جلسه کاملا یک میتینگ انتخاباتی بود. مگر تبلیغات انتخاباتی در دانشگاه ممنوع نیست؟ چرا به انجمن‌های دیگر اجازه برگزاری مناظرات انتخاباتی را ندادید ولی به یک انجمن اصلاح‌طلب داده شد؟ ما هم به دنبال آزادی هستیم ولی نه آزادی یک جریان سیاسی بلکه آزادی ملت.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار