کد خبر: ۱۹۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 05 March 2016


مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز با بیان اینکه سامانه مدیریت یکپارچه املاک در دهیاری‌های استان البرز ایجاد می‌شود، گفت: تا کنون ۳۱ دهیاری به عنوان پایلوت انجام این سامانه در استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدرضا رضوی در نخستین جشنواره طرح‌های برگزیده شرکت‌های تعاونی دهیاری‌های کشور که صبح امروز در محل دهکده ورزشی شهرستان ساوجبلاغ با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، اظهار داشت: تمام اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی، خدماتی و امور روستایی به سبب تدبیر دولت میسر شده است.

وی با بیان اینکه به جهت پایدارسازی، ایجاد اشتغال و تولید ثروت در روستاها همچنین به منظور کاهش مهاجرت روستانشینان به شهر، طرح‌های متعددی در این جشنواره ارائه شده است، افزود: امید است با اجرایی شدن طرح‌های مد نظر شاهد برگشت مهاجرین به روستاها باشیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز با تاکید بر اینکه امروز این جشنواره با حضور 10 استان کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: 21 طرح به جشنواره ارسال شده که در پایان پس از داوری به 5 طرح برگزیده هدایایی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امید است استان البرز پس از انجام داوری‌ها حائز کسب رتبه برتر در این جشنواره شود، تصریح کرد: ساماندهی دهیاری‌های استان البرز در راستای فعالیت‌های ما قرار گرفته است.

رضوی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، فعالیت مالی دهیاری‌ها و ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه املاک در دهیاری‌ها از جمله اقدامات در دستور کار اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز در سال آتی محسوب می‌شود، گفت: ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه املاک در دهیاری‌ها تحت عنوان "سیماک" یکی از مهم‌ترین‌ اقدامات ما در سال 95 محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن طرح سیماک تاکنون 31 دهیاری به عنوان پایلوت انجام این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: امیدواریم این دهیاری‌ها قبل از آغاز سال جدید فعالیت خود را در این زمینه شروع کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز یادآور شد: آموزش‌های لازم پیرو تحقق و انجام این طرح و سامانه به دهیاری‌های استان البرز ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه تمامی امور دهیاری‌ها را تحت فعالیت‌های رایانه‌ای قرار می‌دهد، گفت: در پایان سال 95 طرح مدیریت یکپارچه‌ املاک در دهیاری‌ها در مجموع 227 دهیاری استان البرز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 83 میلیارد تومان بودجه مختص دهیاری‌های استان البرز بوده که بعد از ارائه تفریق دهیاری مشخص می‌شود چه میزان از این اعتبار جذب شده است، افزود: امید است تمامی بودجه و اعتبار بخش دهیاری‌ها محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار