اولین روز هفته ی منابع طبیعی با حضور مسئولین ارشد استانی و اقشار مختلف مردم شهر ارومیه در سالن اجتماعات 400 نفری سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد و با استقبال مردمی این مراسم آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 05 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

 تابناک آذربایجان غربی: در ابتدای مراسم روز درختکاری، یگان سرود نیروی انتظامی آذربایجانغربی ، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را نواخت و سپس با پخش کلیپی از در ختکاری رهبر معظم انقلاب و سخنان ایشان ، دکتر وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در جایگاه حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت. در این سخنرانی وی با تقدیر از حضور پررنگ همه اهالی طبیعت دوست و مردم نجیب و فهیم استان به شعار هفته ی سال جاری اشاره کرد وگفت:

خوشبختانه رویکرد سازمان جنگلها در سالهای اخیر به شدت به سمت مشارکت سوق پیدا کرده است که با شعار " مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم" امیدواریم این هدف تحقق یابد. چراکه معتقدیم با شرایط اقلیمی کنونی در کشور و بخصوص در استان آذربایجانغربی باید حضور مردم و مهربانی با طبیعت بیش از گذشته توسعه یابد و مردم خود حافظان منابع طبیعی باشند.

در ادامه دکتر وهاب زاده مدیر کل منابع طبیعی گزارش اجمالی از وضعیت سیمای منابع طبیعی و پروژه های شاخص انجام یافته در سطح استان را به حاضرین ارائه کرد.

در ادامه این مراسم مهندس صفر زاده معاون استاندار آذربایجانغربی در توسعه ی منابع نیروی انسانی سخنرانی کرد . وی گفت:

من به همه خادمان عرصه های منابع طبیعی خدا قوت و خسته نباشید می گویم و نیزاز طرف استاندارمحترم این روز عزیز را به همه فعالان عرصه های منابع طبیعی تبریک عرض می کنم .

وی ادامه داد:

استان ما دومین استان از نظر پرآبی در سطح کشوربعد از خوزستان مقام دارد. ما می توانیم وسعت جنگلها را در سطح استان توسعه دهیم ولی عرصه های ملی را نه. جنگلها و باغات کشاورزی را می توانیم با پتانسیلهای موجود توسعه دهیم ولی این موضوع اگر بدون برنامه باشد مخاطراتی را درپی خواهد داشت . بنابراین حتما" باید با گسترش تکنولوژی و علم در سطح روستاها خواهیم توانست از هر قطره ی آب و هر گرم خاک بطور بهینه استفاده کنیم.

مهندس صفر زاده افزود:

در هنگام تخریب مراتع و تعرض به اراضی ملی اولین آسیب آن را خود روستاییان متحمل می شوند اگر علم و سواد در تمامی روستاها استان گسترش یابد دیگر شاهد تخریب و تعرض به اراضی ملی نخواهیم بود. باید چنان انس و الفتی بین بهره برداران عرصه های طبیعی و روستاییان برقرار شود که بتوانیم بهره برداری خردمندانه از معادن و عرصه های طبیعی را ایجاد کنیم.

معاون استاندار آذربایجانغربی خاطر نشان کرد:

عرصه های ملی مهمترین زیر ساختهای اقتصادی استانمان است که باید با آمایش سرزمین از ذره ذره این خاک و آب متفکرانه و اصولی استفاده کنیم. ما می توانیم با گسترش دانش روز و تجهیز روستاییان به دانش بومی و علمی رتبه ی اقتصادی استان را در سطح کشورارتقاء دهیم . باید با نگاه ویژه ایی به مقوله اراضی ملی تحت عنوان ثروت ملی نگریسته شود تا در ابعاد مختلف قتصادی  سرمایه گذاری و درآمدی توسعه پیدا کنیم.

در ادامه این مراسم آقای دکتر فتاحی نماینده مجلس نیز سخنانی در خصوص حضور مردم در انتخابات ایراد کرد و از مردم قدردان و همیشه در صحنه ی آذربایجانغربی تقدیر کرد.

بعد از سخنان مسئولین در این مراسم، آقای حبیب فرهنگ به نمایندگی از سوی تشکلهای مردمی در خصوص لزوم اهتمام عالی مقامات استان در مقابله با مسائل زیست محیطی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی سخنرانی کرد و با تقدیر از دست اندرکاران منابع طبیعی ؛ آمادگی تشکلهای مردمی را در مشارکت اجرای طرحهای منابع طبیعی و زیست محیطی ،اعلام کرد.

در پایان از تعداد 20 نفرازنمونه های فعال در بخش منابع طبیعی تقدیر شد و از نمایشگاه ویژه ی منابع طبیعی که در جنب سالن اجتماعات به همت اداره کل منابع طبیعی برگزار شده بود بازدید انجام شد.   





مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار