مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 06 March 2016
به گزارش تابناک؛ از برگزاری اولین جشنواره بازی و اسباب بازی در کشور مدت زیادی نمی گذرد سال هایی که اسم قزوین با عنوان اولین برگزار کننده جشنواره بزرگ بازی و اسباب بازی در کشور برسرزبان ها افتاد و به گفته مسئولین گردشگران زیادی را از مردم عادی تا میهمانان و مسئولین کشوری به قزوین کشاند، و حالا سال هاست که اسم قزوین با جشنواره بازی و اسباب بازی بی نظیرش گره خورده است.

جشنواره ای که نه تنها کودکان و نوجوانان را به سمت خود جذب کرده است بلکه تعداد بسیار زیادی از بازدید کنندگان بزرگسال را به دوران کودکیشان برده است، از بازی و مشاوره و خدمات به کودکان گرفته تا هر آن چه که با اسم بازی و اسباب بازی ارتباط دارد را می توان در این نمایشگاه یافت.

اینک امسال بعد از 4 دوره برگزاری موفق جشنواره که بیش از 400 هزار نفر را به مجموعه تاریخی سعدالسلطنه کشانده است پنجمین دوره جشنواره بازی و اسباب بازی در آستانه سال نو در حال برنامه ریزی برای نوروز 95 است.

سعید وزیری نژاد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره بازی و اسباب بازی با نگاهی تازه که به مسئله بازی و اسباب بازی در بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان داشته است در طی سالیان گذشته توانسته است مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند، چرا که این جشنواره شاید اولین و گسترده ترین جشنواره در نوع خود و با نگاهی تازه دراین حوزه باشد.

وی افزود: جشنواره بازی و اسباب بازی با این وسعت و تنوع در کشور بی نظیر است و اجرای برنامه های متنوع و شاد، معرفی بازی های بومی محلی، انتشار دو جلد کتاب با تیراژ پنج هزار نسخه از کارهای ارزشمندی است که در این جشنواره اجرا شده است.

وزیری نژاد بیان کرد: در دل این جشنواره که با همکاری خوب بسیاری از ارگان ها و دستگاه ها هر ساله در قزوین برگزار می شود تعداد بسیار زیادی از مخاطبان را با آداب و رسوم قزوین، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه و هر آنچه که به تاریخ شهر مرتبط می شود آشنا کرده است.

پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب بازی در قزوین برگزار می شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در قزوین به مدت ۱۰ روز از از سوم تا ۱۲ فروردین ماه سال آینده در فضایی به مساحت دو هكتار در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه قزوین برگزار می شود.

وزیری نژاد با اشاره به این که در این جشنواره بیش از 90 غرفه آموزشی و فرهنگی به مخاطبان ارایه خدمات خواهند داشت تصریح کرد:بیش از ۵۰ جنگ و استیج با حضور عروسک های مختلف، مسابقه محله، ایستگاه بازی های قرآنی، وی‌ژه برنامه هایی با هدف آموزش آموزه های دینی، بازسازی مدرسه های قدیمی برای كودكان دیروز، برای خانواده ها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در این جشنواره، اسباب بازی‌های قدیمی ۳۰ کشور دیگر در کنار اسباب بازیهای قدیمی کهن شهرمان به نمایش گذاشته خواهد شد و در کنار آن، بازیهای بومی اجرا و شناسانده می‌شود.

وزیری نژاد گفت: همچنین در این جشنواره غرفه ها و كارگاه هایی با موضوعاتی نظیر آموزش نقاشی، عروسک های نمدی، تخم مرغی و جورابی، بازی پازل با موضوع ابنیه تاریخی شهر، بازی و خلاقیت، نمایش اسباب بازی مقوایی، عروسک های بافتنی قزوین و سایر استان ها، بازی های فكری، اتاق آیینه، مسابقه ساخت موشک كاغذی، آسمان نماز، بازی های رایانه ای ایرانی، مسابقات تفریحی و ورزشی پیش بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار