رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: در بودجه سال آینده شهرداری اردبیل هیچ نمود و نشانی از روح اقتصاد مقاومتی و توجه به آثار زیبنده و شایسته آن مشاهده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۹۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 17 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علیرضا سلیمانی شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با هدف بررسی بودجه سال 95 شهرداری اردبیل اظهار کرد: ما در حالی روزهای پایانی سال 94 را سپری می‌کنیم که هنوز بودجه سالانه به تصویب نرسیده و مشکلات اساسی را در تصویب بودجه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در سطح ملی و استانی هدف‌گذاری‌ها و حرکت‌ها در محوریت فردی است و هیچ‌گونه نگاه راهبردی و استراتژیک در پیش‌برد اهداف و برنامه‌ریزی‌ها وجود ندارد، افزود: چنین نگاهی سبب شده است که ما در استان اردبیل در حال حاضر پروژه اجرایی را شاهد باشیم که از دوران هاشمی رفسنجانی باقی مانده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل افزود: در هیچ جای دنیا با تغییر مدیران استراتژی‌ها و نظام برنامه‌ریزی ترسیم شده تغییر پیدا نمی‌کند در حالی که در بودجه سال آینده شهردار اردبیل تمام سیاست‌های ترسیم شده را کنار گذاشته و با یک هدف‌گذاری و رویکرد متفاوت برنامه نوشته است.

سلیمانی با بیان اینکه این گونه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به ساختار کلی و نظام بودجه‌ای ضربه وارد می‌کند، افزود: ما اگر امروز دم از عدالت‌محوری و توازن در توزیع اعتبارات می‌زنیم هدف این است تا مناطق کمتر توسعه‌‌یافته به پای مناطق توسعه‌یافته برسند.

وی ادامه داد: برنامه و بودجه سال 95 شهرداری اردبیل یک وضعیت متفاوت و با برخی رویکردهای متناقضی را به وجود آورده به طوری که دراین برنامه خبری از نگاه جامع به طرح حمل و نقل و ترافیک اردبیل که 400 میلیون تومان برای تهیه آن هزینه کردیم دیده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: در بودجه سال آینده هیچ نگاهی به طرح جامع حمل و نقل و طرح تفصیلی متناسب با این حوزه مشاهده نمی‌شود و جالب است که ما بدون توجه به این اسناد بالادستی می‌خواهیم در مسیر توسعه گام برداریم.

سلیمانی بی‌توجهی به طرح جامع شورابیل را نیز در هدف‌گذاری بودجه سال آینده یادآور شد و گفت: به اصطلاح با «شورابیل شورابیل گفتن کار به پیش نمی‌رود همان طوری که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود».

وی بیان کرد: ما بدون این چشم‌اندازها نمی‌توانیم به شرایط مطلوب‌ درآمدزایی و توسعه پایدار برسیم و باید بودجه سال آینده در حوزه‌های مختلف بررسی مجدد شود.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در بودجه سال آینده شهرداری اردبیل خبری از توجه کردن به روح اقتصاد مقاومتی و فضای پسابرجام مشاهده نمی‌شود، افزود: ما جز اجرای پل قدس هیچ پروژه عظیمی را در سال آینده در بودجه پیشنهادی شهرداری مشاهده نمی‌کنیم در حالی که ورودی شهرها و برنامه جامع زیباسازی و نورپردازی شهری نیز به خواب غفلت رفته است.

سلیمانی در پایان سخنان خود عنوان کرد: در بودجه سال آینده شهرداری اردبیل هیچ نمود و نشانی از روح اقتصاد مقاومتی و توجه به آثار زیبنده و شایسته آن مشاهده نمی‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار