درشهرستان چرداول اماکن زیارتی فراوانی وجود دارد که مردم این شهرستان به این اماکن وامامزاده ها ارادت ویژه ای دارند.
کد خبر: ۲۰۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 21 March 2016
درشهرستان چرداول اماکن زیارتی فراوانی وجود دارد که مردم این شهرستان به این اماکن وامامزاده ها ارادت ویژه ای دارند.

به گزارش تابناک ایلام؛درشهرستان چرداول اماکن زیارتی فراوانی وجود دارد که مردم این شهرستان به این اماکن وامامزاده ها ارادت ویژه ای دارند.

زیارتگاه امامزاده قاسم(ع) شهر سرابله

این امامزاده در شهرستان چرداول بخش مرکزی در فاصله دوکیلومتری شهر سرابله بر فراز تپه ای مشرف به شهر سرابله و روستاهای همجوار بنا گردیده است.

امامزاده قاسم(ع)از نوادگان امام کاظم (ع) می باشد که در روزهای چهارشنبه  وپنجشنبه پذیرای زوار از شهرستان وشهرهای همجوار می باشد.

 

امامزاده پیر حسین(ع) روستای زنجیره علیاء

امامزاده پیر حسین(ع)در میان دره زیبای روستای زنجیره علیاءاز توابع شهرستان چرداول قرار دارد. این امامزاده از گذشته تاکنون مکان زیارت زوار وگردشگران از تمام استان می باشد که به دلیل اعتقاد مردم منطقه به آن در شفا دادن دردهای کمر وپا،رمانتیس به" پیر ژان" معروف است.

 

امامزاده سید جعفر(ع) شباب

امامزاده سید جعفر(ع) در بخش شباب از توابع شهرستان چرداول واقع شده است. مردم شهرستان چرداول همچون سایر امامزاده ها به این امامزاده هم ارادت ویژه ای داشته، ساختمان این امامزاده به همت اداره کل اوقاف وامور خیریه استان ایلام در دست ساخت می باشد.

 

امامزاده پیرحمزه آسمان آباد

 بقعه امامزاده پيرحمزه بر روي تپه‌اي درسه كيلومتري روستا‌هاي سلطانقلي و سيد نظري سفلي شهر آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول قرار گرفته است. بناي آن نقشه مربع ساخته شده و داراي گنبد هرمي شكل چهار ضلعي است.

مصالح استفاده شده در آن قلوه سنگ و ملاط‌ گچ و خاك مي‌باشد،  گذشتگان منطقه گفته‌اند پيرحمزه فرزند زيد و از نوادگان امام موسي كاظم (ع) است كه در عراق مورد شكنجه قرار گرفته و براي پيوستن به امام رضا (ع) راهي كشور ايران شده كه در بين راه از دنيا مي‌رود.

در اين باره نيز نقل شده است كه شجره نامة آن در نجف اشرف موجود است.

منبع:ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار