کد خبر: ۲۰۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 26 March 2016

یک متخصص قلب به بیماران قلبی توصیه کرد در تعطیلات نوروز از مصرف زیاد آجیل شور، شیرینی‌جات و بی‌خوابی برای جلوگیری از تشدید حملات قلبی خودداری کنند.

سعید علیپور ،در خصوص نکات تغذیه‌ای که بیماران قلبی باید در تعطیلات نوروز رعایت کنند گفت:

رفت و آمدهای عید با تغییر عمده ای که در عادات غذایی و تحرک افراد همراه هستند. از جمله این تغییرات، مصرف مقادیر قابل توجهی از تنقلات به ویژه آجیل شور و شیرینی‌جات است که باعث حملات فشار خون بالا در بیماران قلبی و افزایش قند خون در بیماران دیابتی می‌شود. همچنین نظم وعده‌های غذایی به هم می‌ریزد و در کنار بیخوابی، احتمال حملات قلبی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: از دیگر خطراتی که بیماران قلبی با آن مواجه هستند فراموشی حمل داروهای مصرفی به ویژه طی مسافرت است که در مواردی منجر به مراجعات اورژانس و حتی بستری در بیمارستان می‌شود. همچنین مسافرت های طولانی می تواند به دلیل بی تحرکی و آویزان ماندن پاها منجر به تشکیل لخته در سیاهرگهای پا و عارضه خطیر آمبولی ریه شود.

این متخصص قلب به بیماران قلبی به ویژه افراد چاق و دچار نارسایی قلب و نیز مبتلایان به واریس توصیه کرد" هر دو تا سه ساعت یک بار از ماشین یا صندلی هواپیما خارج و حدود 5 تا 10 دقیقه راه رفته یا حداقل پاهای خود را حرکت دهند."

علیپور در ادامه اظهار کرد: به بیماران توصیه می‌شود داروهای خود را به اندازه مصرف سفر و ترجیحا خلاصه‌ یا رونوشتی از سوابق پزشکی خود به همراه داشته باشند. به بیماران فشار خونی نیز توصیه می‌شود از مصرف آجیل های شور اجتناب کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار