بار سفر که بسته می شود به سوی مناطق جنگی و عملیاتی، تازه لحظه پیاده شدن از خودرو یادت می افتد به کجا آمده ای، مشهد شهدای هشت سال جنگ، همه خاطرات در مقابل چشمانت تداعی می شود، آنها می جنگند و کشته می شوند تا تو امروز طعم خوش ازادی و استقلال را حس کنی.
کد خبر: ۲۰۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰ 30 March 2016

بار سفر که بسته می شود به سوی مناطق جنگی و عملیاتی، تازه لحظه پیاده شدن از خودرو یادت می افتد به کجا آمده ای، مشهد شهدای هشت سال جنگ، همه خاطرات در مقابل چشمانت تداعی می شود، آنها می جنگند و کشته می شوند تا تو امروز طعم خوش ازادی و استقلال را حس کنی.


به گزارش تابناک ایلام؛سرزمین جنگ و جبهه و همه مناطق مرزی پر از خاطره فرزندان رشید و دلیر ایران است، قصه های زیبا و شیرینی از دلاورمردی و مردانگی، از گذشت و فداکاری، از رهایی و قید دنیا زدن، اینجا تا چشم کار می کند خاک است و رمل و سنگ و سنگر.
اما تا ضمیر درونی ات احساس می کند سرشار است از یاد و خاطره و روایت مردانگی و حدیث پایمردی.
اینجا مردانگی موج می زند و غرور جوانانه رزمندگان گل می کند، هر بهار که گروه گروه برای تماشای یادمانهای شهدا و دیدن خاطرات جبهه راهی مناطق عملیاتی مهران، قلاویزان، و رهانی دهلران می شوند، تمام رشادتها گل می کند.
قصه شیدایی مردان این دیدار در دفاع از کیان و آب و خاکشان شیرین تر از هر حکایت دیگری در پیش چشمالنت برگ برگ ورق می خورد و در ذهنت همه رشادت ها تداعی می شود.
اینجا مشهد شهیدان است کافی است چشمانت را ببندی تا بدن غرق در خون رزمنده ای را در حالی که از شدت درد به خود می پیچد و آماج گلوله دشمن شده و فریادهای الله و اکبر فرماندهی شجاع را در هنگام آزادی و بازپس گیری این سرزمین مرزی را با همه وجودت حس کنی.
اینجا مشهد شهدا است و مامن همه آرامش یافتگانی که با پای سر برای دفاع از کیان و سرزمین خویش راهی جبهه شدند.
شادید جای در همین حوالی عزیز تو هم پر پر شده باشد و داغ جوانیش بر دل پر و مادرش به یادگار مانده باشد.
اینجا محل پرواز هزاران کبوتر سبکبالی است که دنیا را در زیر پرهای خود به اسارت گرفتند و از شوق دیدار با معبود یک لحظه هم تاب نیاوردند.
محل هبوط هزاران ققنوسی است که تن در برابر گلوله دشمن سپر کردند تا به من و تو جان و آرامش و امنیت را به مردمان این سرزمین ببخشند .
محل پرواز هزاران کبوتر سپیدی است که تنها آرزوی آنان پرواز در آسمان بلند و آبی و آزاد ایران زمین بود و برای رهایی از چنگ دشمن سر به خاک و دل به افلاک سپردند.
اینجا تا دلت بخواهد احساس غریب بودن را می توانی احساس کنی و ماندن در این نقاط دیدنی و بیادماندنی تنها درمان دردها و غم هایت می شود.
اینجا حس خوب بودن را در کنار انسانهای خوب که رد پایشان در گذر زمان جاودانه مانده است را می توانی با تمام وجود حس کنی.
مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: از اول اردیبهشت سال گذشته تا هفتم فروردین 95 بیش از 131 هزار نفر از سراسر کشور از یادمان های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی این استان بازدید کردند.
سرهنگ حجت الله منصور بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یادمان های شهدای شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران و قرارگاه امیرالمومنین(ع) ایلام از جمله یادمان های دفاع مقدس است که در ایام مختلف سال به ویژه تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران و زائران هستند.
وی افزود: در این مدت نزدیک به 27 هزار نفر از مردم استان ایلام نیز در قالب اعزام عمومی، دانشجویی و دانش آموزی به مناطق عملیاتی استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و خوزستان اعزام شدند.
مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: شرایط برای پذیرایی و اسکان کاروان های راهیان نور در این استان فراهم شده و هم اکنون میزبانی از زائران یادمان های دفاع مقدس را بر عهده داریم.
وی ظرفیت اسکان اردوگاه های راهیان نور در استان را یک هزار و 100 نفر طی شبانه روز اعلام کرد و گفت: علاوه بر این اردوگاه ها، مکان های اسکان موقت نیز برای خدمت رسانی بیشتر به مسافران طی ایام نوروز در نظر گرفته و آماده شده است.
استان ایلام دارای پنج یادمان شاخص دفاع مقدس شامل قرارگاه حضرت امیرالمومنین(ع)، میمک، نقطه ایثار، تپه شنی در شهرستان مهران و شرهانی دهلران است.
ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود سه هزار شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار