رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل گفت: پارسال خیرین این استان 14 پروژه در قالب 67 کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش دادند.
کد خبر: ۲۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 10 April 2015
جواد قرآن نویس در آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه خیرساز نیکان روستای سلوط شهرستان نمین سال 93 را سالی موفقیت آمیز برای مجمع خیرین مدرسه ساز استان دانست و افزود: 14 پروژه آموزشی دیگر نیز در قالب 63 کلاس در سال گذشته در این استان کلنگ زنی شده و در حال احداث است.

وی اظهار کرد: خیرین در مجموع ساخت 355 کلاس با یک هزار و 404 کلاس درس در استان را قبول کرده اند.

وی از تلاش و زحمات خیرین مدرسه ساز کشور به ویژه خیرین استان در مدرسه سازی قدردانی کرد.

وی در مراسم افتتاح این آموزشگاه نیکان سلوط مبلغ هزینه شده برای احداث آن را 700 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 500 میلیون ریال از این مبلغ توسط خانم مریم ابراهیم یکی از خیرین ساکن تهران تامین شده است.

او گفت: این روستا در مجموع 11 نفر دانش آموز دوره ابتدایی دارد که از این پس در پنج پایه ابتدایی در این مدرسه تحصیل خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ، منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم مدرسه سازی را تلاش و جهادی ماندگار برای تولید علم دانست و خیرین را به همت بیش از پیش برای جلوگیری از تضعیف علم و فرهنگ در جامعه از راه ایجاد و توسعه مدارس در جامعه فراخواند.

او به تصمیم گیری های اساسی در بودجه سال 94 کشور برای اصلاح وضعیت معیشتی معلمان اشاره کرد و افزود: به زودی با تصویب نهایی بحث رتبه بندی معلمان شاهد رفع بخشی از نگرانی ها و دغدغه های این قشر زحمتکش خواهیم بود.

حقیقت پور تثبیت جایگاه معلمان و اهمیت شغل معلمی به عنوان منزلتی مبارک در کشور را امری ضروری دانست و گفت: باید به این نکته نیز در کنار تلاش برای توسعه فضاهای آموزشی و امر مدرسه سازی توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار نمین هم روستای سلوط این شهرستان را آئینه تمام نما و تابلوی خیرین استان توصیف و از زحمات و تلاش های خیرین ساکن در این روستا و اهالی خیر مقیم آن در تهران تقدیر کرد.

سیدمهدی جوادی گفت: ویژگی های نیکوی خیرین این روستا در دستگیری از ضعفا و نیازمندان و انجام کارهای عام المنفعه باید در استان برجسته سازی شود تا برای اهالی سایر مناطق استان نیز الگو قرار بگیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار