کد خبر: ۲۱۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 13 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، همه آنچه که درخبرها تیتر می شود، تمام بخش مهم خبر نیست و در میان خبرها گاه مطالبی عنوان می شود که قابلیت پرداخت مجزا و تبدیل شدن به یک تیتر درشت را دارند.

آنچه قرار است در "دکه چهارباغ تابناک" بدان بپردازد، از همین دست خبرهای گم شده در میانه خبرها است.

21 فروردین سال جاری بود که انتشار خبری در مورد قطع مستمری بیمه بازنشستگان شرکت ذوب‌آهن اصفهان موجب اعتراض بازنشستگان این شرکت شد.

کجباف، مدیر روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن، در این مورد مدت زمان مجوز مجمع عمومی را پایان یافته اعلام کرد و افزود: با توجه به پایان یافتن مجوز مجمع، شرکت ذوب آهن هیچ گونه تعهدی در این رابطه نداشته و مطالبات بازنشستگان باید از صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: با واگذاری شرکت به بخش غیردولتی و پذیرش در فرابورس، امیدنامه شرکت تغییر کرد و مقرر شد تعهدات شرکت در خصوص هزینه‌های بهداشتی درمانی تا اجرای جز «ر» بند 7 قانون بودجه سال 89 تداوم یابد که با توجه به تحقق این موضوع، انتقال صندوق در سال 91 مستند به ماده 59 قانون بودجه آن سال ادامه هرگونه پرداخت بابت هزینه‌های فوق غیرقانونی خواهد بود.

به گفته کجباف براساس تصمیمات اتخاذ شده در مجامع عمومی شرکت و در راستای مساعدت به بازنشستگان مقرر شد علی‌رغم انتقال صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان هزینه‌های مذکور در سال‌های 92، 93 و 94 پرداخت و به حساب بدهکار صندوق گذاشته شود که بابت ایام فوق تاکنون حدود یک‌هزار و 500 میلیارد ریال پرداخت شده است.

**تبلیغات دور دوم کی آغاز می شود؟

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را از دوم تا نهم اردیبهشت‌ ماه اعلام کرد و گفت: روز 10 اردیبهشت دور دوم انتخابات استان اصفهان در دو حوزه شهرضا و دهاقان و سمیرم برگزار می‌شود.

**اصفهان نشست می‌کند؟!

کارشناس ارشد سازه‌های هیدرولیکی گفت: اصفهان شهری است که عنقریب فرونشست می‌کند و نباید اجازه دهیم تعداد چاه‌ها و سطح اراضی افزایش یابد.

علیرضا دلال زاده در همایش حفظ نباتات که در جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شهر اصفهان 3300 حلقه چاه آب وجود دارد که این رقم در شهرستان گلپایگان هزار حلقه است.

وی افزود: اصفهان شهری است که عنقریب فرونشست می‌کند لذا لازم است که همه مردم در طرح‌های فرهنگی برای مقابله با این معضل مشارکت کنند.

**مرد جوان خود را دار زد

عصر دیروز – سه شنبه 24 فروردین ماه- مرد جوانی در خیابان شهدای اصفهان خود را دار زد.

عصر دیروز میدان شهدا اصفهان شاهد مردی بود که در انظار عمومی خود را به دار آویخت.

سرهنگ حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان به خبرنگار ایسنا گفت: این مرد جوان حول و حوش 2 ساعت پیش خود را به دار آویخته و انگیزه او از این کار هنوز مشخص نیست و موضوع در دست پیگیری است.

**مصوباتی برای دلخوشی مردم اصفهان!

وی با اشاره به عدم اجرای مصوبات 9 ماده‌ای در دولت یازدهم گفت: در دولت یازدهم هم مصوباتی ایجاد شد اما مشکل اینجاست که این مصوبات اجرایی نشده و مصارف آب در بخش‌های صنعت، شرب و حتی فضای سبز در استان بالادست و یزد توسعه پیدا می‌کند و این مصوبات تنها برای دلخوشی مردم بوده اما در عمل کاری انجام نشده است.

امینی خاطرنشان کرد: اما ناراحتی امروز مردم این است که برنامه‌ای در ابتدای پاییز داده شد و کشاورزان بر اساس آن برنامه کشت انجام دادند اما مدیر حوزه زاینده‌رود اعلام کرده که دیگر نمی‌توانند آبی تخصیص دهند چون بارندگی کم بوده و این یعنی مردم باید 50 درصد کشت خود را خشک کنند، در پاییز آبی به کشاورزان داده نمی‌شد و آنها تا سال 97 هم به درآمد جدیدی نمی‌رسند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل اخیرا حدود 3 هزار نفر از نمایندگان کشاورزان شرق و غرب استان تجمع کردند تلاش کردیم این حرکت به آرامی طی شود اما اگر مردم حرکت کنند تمام بخش به حرکت می‌افتد و این اصلاً خوب نیست.

امینی بیان کرد: در زمان دولت هاشمی، زنگنه وزیر نیرو بود و بخش‌نامه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه آب به یزد تخصیص یابد با این شرط که پس از افتتاح تونل سوم کوهرنگ از منبع جدید 600 لیتر در ثانیه آب به یزد برود.

وی با اشاره به تخلفات وزیر سابق نیرو در دولت هشتم گفت: اما در دولت بعد وزیر نیرو، بی طرف از اهالی یزد و معاون ایشان هم از اردکان بود به همین دلیل فشار آوردند و اعتبار گذاشتند تا آب را به یزد بردند در صورتی که تونل سوم کوهرنگ هنوز افتتاح نشده و این تخلف است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار