مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان:
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: یک هفتم صادرات برق کشور از طریق شرکت برق منطقه ای خراسان انجام می شود.
کد خبر: ۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 01 February 2015

به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،محمدحسن متولی افزود: هم اینک سالانه 650 میلیون کیلووات ساعت برق از خراسان به کشور افغانستان صادر می شود.

وی گفت: با افزایش یک و نیم برابری صادرات برق به افغانستان در سال آینده میزان صادرات برق به آن کشور به هزار میلیون کیلووات ساعت خواهد رسید.

جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می کند. میزان مبادله برون مرزی برق ایران با کشورهای همسایه بطور میانگین روزانه به بیش از ١٥٠٠ مگاوات می رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان ظرفیت تولید نیروگاههای برق در این منطقه را پنج هزار و 158 مگاوات ذکر و بیان کرد: مازاد این حجم تولید به میزان حدود سه درصد آن به افغانستان و بعضا به جمهوری ترکمنستان صادر می شود.

وی افزود: میزان صادرات برق به کشور افغانستان به پنج درصد کل برق تولیدی در سال 1394 خواهد رسید.

متولی زاده همچنین پیشینه صادرات برق در شرکت برق منطقه ای خراسان را از سال 1381 ذکر و بیان کرد: خراسان با کشور ترکمنستان نیز در این زمینه تبادل دارد.

شرکت برق منطقه ای خراسان افزون بر سه میلیون مشترک را در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی زیر پوشش دارد.

هم اکنون نیروگاههای توس، شریعتی، فردوسی، سیکل ترکیبی شیروان، سیکل ترکیبی قاین(شهید کاوه)، نیروگاه گازی قاین، سیکل ترکیبی نیشابور، نیروگاه بادی بینالود و چندین نیروگاههای دیزلی در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی عهده دار تولید نیروی برق هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار