رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل از هوشمند سازی دو تقاطع میدان ورزش و چهار راه یاقوت در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۱۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 17 April 2016

علیرضا سلیمانی در گفتگو باخبرنگار مهربا بیان اینکه هوشمند سازی معابر و میادین از فناوری‌های کنترل و هدایت ترافیک در شهرها و جاده‌ها است، تصریح کرد: امسال هوشمند سازی دو تقاطع در برنامه‌های شهرداری گنجانده شده است.

وی افزود: هوشمند سازی از دهه‌ها قبل در کشورهای توسعه‌یافته اجرا می‌شده و از ۱۵ سال قبل نیز در خیابان‌ها و میادین کلان‌شهرهای کشور اجرا می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل در بودجه عمرانی شهرداری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای این مهم پیش بینی شده بود که در پی بررسی‌ها به پنج میلیارد ریال افزایش یافت.

سلیمانی روند هوشمند سازی را نصب دوربین‌های کنترل ترافیک به شکلی دانست که مدت‌زمان چراغ سبز و چراغ‌قرمز با تعداد خودروهای عبوری تنظیم می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در واقع با اجرای این مهم وقتی ترافیک بالا است مدت‌زمان چراغ سبز با آن متناسب می‌شود تا عبور و مرور خودروها به صورت هوشمند تنظیم شود.

وی به ضرورت استفاده از طرح‌های مختلف جهت کنترل ترافیک شهر اردبیل تأکید کرد و افزود: لازم است به ویژه طرح‌هایی در مرکز شهر و کانون‌های ترافیک اجرا شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار