مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: برای توانمندسازی روستائیان در پیشگیری از مهاجرت به شهرها سال قبل یک هزار و ۴۱۸ نفر از روستائیان استان بوشهر آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.
کد خبر: ۲۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 15 April 2015
عبدالرسول کازرونی ظهرامروز در نشست با مسئولان واحدهای مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی یکی از برنامه‌های مهم امسال است اظهار داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستائی بسیار اثر بخش است.

وی، با بیان اینکه 106 دوره آموزشی مهارتی در استان بوشهر برگزار شده است تصریح کرد: این دوره‌ها در قالب 37حرفه مختلف در قالب 15 رشته مجزای آموزشی برای ساکنان روستاهای استان برگزارشده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل سال قبل بیش از یک هزار نفر آموزش مهارتی فرا گرفته‌اند گفت: برای توانمندسازی روستائیان در پیشگیری ازمهاجرت به شهرها سال قبل یک هزار و 418 نفر از روستائیان استان بوشهر آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

کازرونی بیان کرد: از این تعداد افراد آموزش دیده یک‌هزار و 308 نفر زن و 111 نفر مرد بوده‌اند که در 24 منطقه روستایی از این آموزشها بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی در مناطق روستائی با ارائه آموزش‌های لازم ساماندهی شده افزود: به منظورتحقق عدالت اجتماعی و اشاعه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی ، 266 هزار و 119 ساعت آموزش‌های مهارتی در روستاها ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به حرفه‌های آموزشی گفت: ایمنی و بهداشت صنعتی، باغبانی، پرورش قارچ دکمه‌ای، پرورش گیاهان آپارتمانی، تابلو بافی، تولیدکننده تراریوم، تولیدکننده بونسای، خیاطی لباس‌های کشی ، دوره پریماورا ، دوزندگی کیف چرمی با دست، راه اندازی موتورهای الکتریکی رایانه کار، روبان دوزی، سازنده تزئینات کریستالی و زیور آلات به متقاضیان در روستاهای استان بوشهر آموزش داده شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار