تشريح الويت هاي دولت در خراسان رضوي طي سال 95؛
استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در يك نشست خبری با اصحاب رسانه به تشريح اولویت های کاری دولت تدبير و اميد طي سال 95 پرداخت.
کد خبر: ۲۴۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 06 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، علی رضا رشیدیان در اين نشست، با اشاره به اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید و اشتغال‌زایی در استان، مقابله با آسیب های اجتماعی و بهره گیری از فرصت مشهد 2017 برای رشد تعاملات در حوزه دیپلماسی عمومی به عنوان اصلی ترین برنامه های در دستور کار دولت تدبير و اميد، گفت: به منظور استفاده از ظرفیت های فکری و ایده های فعالان حوزه ی اقتصاد به ویژه توسعه ی اشتغال، رونق تولید و  افزایش صادرات، سامانه ی دریافت پیشنهادات و ایده های حوزه ی اشتغال در پرتال استانداری، راه اندازی شده است.

581 واحد صنعتي تعطيل هستند!
رشیدیان با بیان اینکه در استان 581 واحد صنعتی تعطیل وجود دارد، اظهار كرد: 238 واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و برای 76 مورد عارضه یابی صورت گرفته، 68 مورد برای دریافت تسهیلات، 58 واحد برای سرمایه در گردش و 12 مورد برای سرمایه ثابت به بانک ها معرفی شده اند.
وی از واگذاری اختیارات ویژه به استان در حوزه های تامین اجتماعی، مالیات، گمرم و.. با هدف پشتیبانی از صنایع خبر داد و گفت مبلغ 763 میلیارد تومان تسهیلات ویژه با نرخ سود کمتر برای کمک به صنعت استان اختصاص یافته است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته 15 هزار و 100 میلیارد تومان توسط 12 بانک عامل به بخش های صنعت، کشاورزی مسکن و خدمات هر کدام به ترتیب 24، 23، 11 و 35 درصد اختصاص یافت.

بهبود وضعیت معیشت با همراهي دولت و ملت
رشیدیان با اشاره به اینکه در سال جدید باید 105 هزار فرصت جدید شغلی در استان ایجاد شود، گفت: با همراهی بخش های خصوصی، عمومی، دانشگاهی و مردم با دولت می توان زمینه را برای رونق اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت مردم بهره برد.

اولویت پديده پرداخت مطالبات شهروندان است
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه هیئت مدیره جدید پدیده بر اساس سیاست های 16 گانه و هفت گام تدوینی بر اساس قانون تجارت تشکیل و آغاز به کار کرده است، افزود: تبلیغات در برخی از حوزه های کاری با دستورمراجع قضایی آغاز شده و اولویت این مجموعه پرداخت مطالبات شهروندان است.

استاندار خراسان رضوی اظهار كرد: بیش از 91 درصد بدهی های شهروندان از موسسه منحله میزان توسط بانک صادرات پرداخت شده و درخصوص دریافت مطالبات این موسسه منحله از شرکت پدیده نماینده ای از بانک صادرات در هیئت مدیره عضو است که با آغاز فعالیت و فروش املاک بدهی های مذکور تسویه خواهد شد.

وی مشهد 2017 را فرصت مغتنمی برای توسعه تعاملات خارج از حوزه دولت ها برای افزایش دیپلماسی عمومی بین کشورهای مسلمان دانست و تصریح کرد: در این راستا برنامه هایی در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و علمی تعریف شده و زمینه برای برگزاری نشست های تخصصی وزارت خانه ها با کشورهای اسلامی در مشهد مقدس فراهم شده است.
رشیدیان بر لزوم در نظر گرفتن ملاحظات قانونی درخصوص ساخت و سازهای شهری تاكيد و خاطرنشان کرد: در نشست های مشترک با شهرداری و شورای شهر به صورت مکرر بر رونق ساخت و سازها درچارچوب قانونی برای ایجاد فرصت های اشتغال و جذب سرمایه گذاری ها تاکید شده است.
استاندار خراسان رضوی نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر با در نظر گرفتن حساسیت های این منطقه ضروری دانست و گفت: در کارگروه های تشکیل شده دراین خصوص نیز همواره بر اهمیت مرمت آثار تاریخی، حفظ اصالت مذهبی، توجه به ضرورت های مذهبی و فرهنگی خاص این منطقه تاکید شده و تلاش برای لحاظ این حساسیت ها در طرح های تدوینی صورت گرفته است.

هزار پروژه نيمه كاره!
وی با اشاره به اینکه در استان بیش از هزار پروژه نیمه کاره با اعتباری بالغ بر دو هزار و 700 میلیارد تومان وجود دارد، بيان كرد: واگذاری عملیات اجرای بخشی از این پروژه ها به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت خیران در این حوزه دنبال می شود.
رشیدیان اظهار كرد: در خراسان رضوی 794 پروژه و 130 مصوبه در قالب سفر هیئت دولت به استان با پیشرفت فیزیکی 86.1 درصد در حال پیگیری است.

مقابله با آسب های اجتماعی/ بهره گیری از فرصت مشهد 2017/ايجاد 105 هزار فرصت جدید شغلی

استاندار خراسان رضوی برپایی نمایشگاه های کالا در آستانه ماه مبارک رمضان برای تامین مایحتاج خانواده ها را اقدام مطلوبی ارزیابی و تصریح کرد: در سال جاری نیز این فرصت فراهم شده و قیمت کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز و سفید در سطح بازار کنترل شده و هیئت های بازرسی سازمان صنعت و معدن باهرگونه تخلف احتمالی برخورد خواهند کرد.
وی مقابله با آسب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را ازجمله اصلي ترین اولویت های کاری سال 95 دانست و گفت: برپایی منظم جلسات ستاد مبارزه با موادمخدر، جمع آوری شش هزار و 600 معتاد متجاهر از سطح شهر، راه اندازی مراکز ترک اعتیاد و مشاوره قبل از ازدواج، انجام اقدامات مقتضی در حوزه بهداشت و درمان، ورزش و نشاط اجتماعی و افزایش آموزش های فنی و حرفه ای برای مقابله با معضلات اجتماعی دنبال می شود.
رشیدیان مقابله با پدیده حاشیه نشینی را از دیگر اقدامات دردستورکار معرفی و خاطرنشان کرد: درکنار ارائه بسته پیشنهادی حاشیه شهر مشهد برای بررسی در هیئت دولت افزایش ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی در این مناطق  دنبال می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار