دم گوگل گرم
گوگل که نام شیرینی‌ها رابرای نسخه‌های اندروید انتخاب می‌کند،در اقدامی جالب نام شیرینی سنتی تبریز یا همان نوقا (nougat) را برای اندروید بعدی انتخاب کرده است.
کد خبر: ۲۵۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 03 July 2016
گوگل که نام شیرینی‌ها رابرای نسخه‌های اندروید انتخاب می‌کند،در اقدامی جالب نام شیرینی سنتی تبریز یا همان نوقا (nougat) را برای اندروید بعدی انتخاب کرده است.
این اقدام گوگل هرچند برای تنوع آفرینی و جذابیت بخشی به محصولات خود به منظور تسهیل ورود آنها به بازارهای بومی و منطقه ای انجام می شود . درواقع شاید بتوان گفت وجه دیگر این اقدام همانا مقابله با نوعی جهانی شدن دانست.

اما آنچه که به ما مربوط می شود فرصت مهمی است که این اقدام گوگل می تواند برای ما داشته باشد.


همه می دانیم که اثر چنین اقداماتی در سطحی جهانی شاید بتواند دهها برابر از اقدامات بومی و ملی برای شناساندن ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی یک شهر باشد.

خواسته یا ناخواسته تبریز در معرض نوعی تبلیغ قرار گرفته است. هرچند تبیلغ دوجانبه ما می تواند سودآوری گوگل را تسریع بخشد اما مطمئنا تبلیغ ما و مانور دادن روی نوقای دوست داشتنی مان می تواند ظرفیت های اقتصادی تبریز را جهانی نماید.


البته ناگفته نماند که نوقا در جنوب اروپا هم وجود دارد اما باز هم این مساله نمی تواند مانعی برای بهره برداری ما از این فرصت باشد.

از سویی ،هرچند زیبایئ های شهر ما برای استقبال از توریست های احتمالی در پس پرده مسائلی مانند باران و مشکلات ساختاری شهر شاید قرار گیرد و یا مسائلی مانند وضعیت شهرداری و شورای اسلامی  پوئن منفی بری ما محسوب گردد اما یقینا بسته های شیرینی نوقا می تواند فارغ از چنین مسائلی با محصولات الکترونیکی اندروئد تمام دنیا را بگردد و برای تبریز عزیز و محصولات آن تبلیغ کند.

باشد که بتوانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار