نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در حوزه انقلابی‌گری با چالش روبه‌رو هستیم گفت: حوزه نظری و رفتاری باید مورد توجه قرار گیرد و در حوزه نظری برخی انقلاب را دارای یک دوره خاص می‌دانند که اقتضائات و روحیات خود را دارد و نمی‌توان انقلابی‌گری را ادامه داد‌.
کد خبر: ۲۶۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 14 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی ظهر امروز در آئین افتتاحیه مجتمع آموزشی فرهنگی امامت وابسته به نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اظهار داشت: استحکام درون نظام و عدم توجه به بیرون برای حل مشکلات داخلی، جامعیت دین و مقابله با دین حداقلی، استقلال، نفوذ و انقلابی‌گری از موارد تاکید شده رهبر انقلاب است.

سعیدی تصریح کرد: سوال اینجاست مگر کسی در جامعه اسلامی ایران درباره این مسائل تردیدی دارد این موارد نشان می‌دهد جامعه ما باید نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از همیشه حساس و پیگیر باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت انقلابی‌گری خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در جلسات متعدد نظیر دیدار با نمایندگان خبرگان پنجم، طلاب و دانشجویان بر این مسئله تاکید کردند که نشان از اهمیت مسئله دارد.

سعیدی تصریح کرد: نقاط مشترک بین زن و مرد نکته اول این مسئله است در واقع در بسیاری موارد کلان بین زنان و مردان اشتراک وجود دارد و بانوان نیز باید نسبت به مسائل زمان حساس باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکسری نقاط افتراق بین زنان و مردان وجود دارد خاطرنشان کرد: در زنان احساس و عاطفه قوی‌تر است که نیاز به تعادل و تنظیم دارد اما در مسائل نظام و انقلاب اشتراکات بسیاری مثل تکالیف فردی وجود دارد در واقع انقلابی‌گری یکی از تکالیف اجتماعی است و این روحیه باید در زنان و مردان حفظ شود.

سعیدی با اشاره به اینکه در حوزه انقلابی‌گری با چالش روبه‌رو هستیم گفت: حوزه نظری و رفتاری باید مورد توجه قرار گیرد و در حوزه نظری برخی انقلاب را دارای یک دوره خاص می‌دانند که اقتضائات و روحیات خود را دارد و نمی‌توان انقلابی‌گری را ادامه داد‌.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: برخی دیگر سایر نهادها را همچون سپاه خود را انقلابی می‌دانند در حالی که در واقع با اصطلاحات بازی می‌کنند که سبب نقاق و عوام فریبی می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه سلطانیسم و قدرت کاریزماتیک افرادی مثل گاندی و مائو موقتی هستند گفت: قدرت سنتی نظیر حکومت انگستان است و نوع سوم عقلانی و تشکیل جامعه مدنی است که خطر عمده اینجاست که امام خمینی(ره) را در دسته اول قرار می‌دهند که مقطعی است و باید به سمت عقلانیت رفت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به سخنان آیت‌الله مطهری مبنی بر اینکه انقلاب در لسان قرآن یعنی تحول درونی گفت: وقتی انسان از همه عناصر غیرالهی برید عنصر انقلابی می‌شود و طبق فرمایشات آیت‌الله مطهری اگر تحول الی الله باشد انقلاب تکاملی و اگر به سمت شیطان شود انقلاب ارتجاعی می‌شود که به ارتداد رفتاری منجر می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه امروز برخی تحول درونی الی الله را قبول ندارند اظهار كرد: چالش نظری که امروز مدنظر رهبر انقلاب است فاصله گرفتن نهادهای وابسته به انقلاب از اصول انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دو عنصر گسستن از غیرخدا و پیوستن به راه خدا در لا اله الا الله نهفته است و معنای انقلابی‌گری همین است.

سعیدی با اشاره به ضرورت داشتن نماینده انقلابی، قاضی انقلابی در جامعه گفت: امروز مهم‌ترین خطر متوجه انقلاب این است که دشمن دنبال تخلیه روحیه انقلابی‌گری در جامعه است و برخی در داخل دارند به دشمن کمک می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند بدون اتکا به دشمن نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم گفت: باید محورهای تاکید شده رهبر انقلاب را باید مورد توجه قرار دهند و تشکیل یک موسسه آموزشی و فرهنگی در مشهد آرزوی من بود که در این راستا تاثیرگذار باشد و در واقع در حال حاضر بهترین خدمت بصیرت‌افزایی و فعالیت آموزشی است.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار