مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خبرداد؛
تابناک: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی کاهش 5 درصدی اعتیاد در استان را در زمنیه‌های عرضه و تقاضا یکی از اولویت‌های مهم بهزیستی استان مرکزی در سال جاری دانست که با همت و تلاش مضاعف این اولیت محقق شده است.
کد خبر: ۲۶۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 18 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی پیش ازظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده بود با اشاره به وظایف و فعالیت‌های بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: طبق قانون اداره بهزیستی 52 وظیفه و 152 فعالیت دارد که این وظایف به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: جمعیت هدف بهزیستی در سراسر کشور به چهار دسته معلولان، زنان سرپرست خانوار، ایتام و معتادان تقسیم می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اولویت‌های سال 95 این اداره گفت: نخستین اولویت ما در امسال پرداختن جدی به بحث سلامت اجتماعی است که در این راستا به دو بخش ایده‌های تخصصی و کار گروهی و تیمی تکیه کرده‌ایم.

رفیعی خاطرنشان کرد: پرداختن به پیشگیری‌های آسیب‌های اجتماعی اولویت دوم ما در سال جاری است که در این راستا تمام دستگاه‌ها باید عمل کنند و جامعه، دادن خدمات به این قشر را تنها از بهزیستی یا شهرداری طلب نکند به ویژه در بخش متکدیان که کمک تمام دستگاه‌ها را طلب می‌کند.

وی با اشاره به خانه‌های امنی که در استان وجود دارند گفت: خانه‌های امنی که برای زنان آسیب دیده در سطح استان وجود دارد نیاز به کمک‌های بیشتری از دیگر نهادها است همچنین اداره کل بهزیستی در راستای پیشگیری آسیب‌ها هر کمکی که بتواند چه مالی و چه مکانی انجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: سومین اولویت سال 95 توانمندسازی و بازتوانایی مددجویان تحت پوشش است و تا کنون غلظت کار تخصصی نسبت به طرح موضوع در استان بیشتر بوده است.

رفیعی با اشاره به حمایت‌های انجام شده به منظور توانمندسازی مددجویان گفت: در بهزیستی استان مرکزی به دنبال حمایت از مددجویان هستیم تا بتوانیم آنها را به فردی مفید در جامعه تبدیل کنیم و دید ترحم آمیز را از آنها بر داریم و مددجویان را وارد بازار کار کنیم.

وی بیان کرد: حقوق‌هایی که به خانواده‌های تحت پوشش از طرف بهزیستی پرداخت می‌شود خیلی کم است ولی در استان، ما در کنار این حقوق‌ها کمک‌های مالی و اجناسی به این خانواده‌ها داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی چهارمین اولویت سال جاری را گسترش کمی و کیفی اورژانس 123 دانست و گفت: با مشاهده آمارها در می‌یابیم که در تمام جهان آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بیشتر شده است که این آسیب‌ها به سه مقوله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دسته بندی می‌شوند و به همین سبب امسال به اورژانس 123 نگاه جدی‌تری داشته‌ایم.

رفیعی افزود: پرداختن به پیشگیری از معلولیت‌ها پنجمین اولویت بهزیستی در سال جاری است که با توجه به کم شدن جمعیت جوان در کشور و به تبع آن در استان با آموزش‌های فرزندپروری و ژنتیک قبل از عقد و ازدواج تصمیم داریم که در این راستا قدم‌های مثبتی را برداریم که همانگونه که از آمارها مشاهده می‌کنید در زمینه تنبلی چشم و آمبولی شنوایی نوزادان وضعیت استان در رتبه‌های کشور مطلوب است.

وی کاهش پنج درصدی تعداد معتادان و همچنین عرضه و تقاضای مواد مخدر را اقدامی مناسب و از اولویت‌های ششم در سال جاری دانست و تاکید کرد: در این راستا باید مقوله پیشگیری و درمان با هم به صورت همزمان انجام شود تا بتوانیم اعتیاد را ریشه کن کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در پایان هفتمین اولویت امسال بهزیستی را گسترش همکاری با NGOها و سازمان‌های بهزیستی دانست و قدرت تاثیرگزاری فعالیت این نهادها را موثر دانست و گسترش فعالیت  آنها را مهم و ضروری تلقی کرد.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار