پرونده انتقال بازار آهن‌فروشان اردبیل که به مدت ۱۶ سال است مختومه نشده با نظر اعضای شورای شهر تصویب نشد وجهت بررسی بیشتر به شورای عالی سرمایه‌گذاری عودت داده شد.
کد خبر: ۲۶۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 19 July 2016

به گزارشخبرنگار مهر،شامگاه دوشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با تأکید به ضرورت بازنگری نامه شهرداری اردبیل مبنی بر مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در انتقال بازار آهن‌فروشان تصریح کرد: در این نامه عنوان مناقصه محدود مطرح شده در حالی که در شرایط کاملاً خاص و استثنایی مناقصه محدود انجام می‌شود.

سالار شاکر تصریح کرد: تنها زمانی که شهرداری به دنبال سود کلان است و یا زمانی که تعداد شرکت‌ها محدود است می‌توان از مناقصه محدود استفاده کرد و این روند در موضوع انتقال آهن‌فروشان صحیح نیست.

دیگر عضو شورا رحیم آقازاده با بیان اینکه در تحقق این طرح باید رعایت قوانین مد نظر باشد، تصریح کرد: اینکه به فردی که ۱۰ امتیاز داشته بعداً عنوان شود مجدداً طرح درخواست کند و با درخواست فرد دیگری که ۱۵ امتیاز گرفته موافقت نشود اقدام صحیحی نیست.

عضو دیگر شورای شهر اردبیل سلامت صفری نیز تأکید کرد: متأسفانه آلودگی صوتی بازار آهن‌فروشان موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم ساخته و لازم است این طرح تصمیم‌گیری شود.

در عین حال دیگر عضو شورا اسلامی شهر اردبیل با تأکید به اینکه نباید در این طرح حقی از فردی ضایع شود، تصریح کرد: تا زمانی که پاکت مناقصه پیشنهاد نشده است می‌توان یک سرمایه‌گذار را کنار گذاشت اما بعد از باز شدن پاکت نمی‌توان به فرد بازنده اظهار کرد که با پیشنهاد بیشتری دوباره شرکت کند.

علیرضا سلیمانی این اقدام را مغایر قوانین دانست و افزود: این پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال ارزش مالی دارد و به دلیل اینکه هیچ کدام از دو سرمایه‌گذار مشارکت کننده قادر به تأمین این مبلغ در شرایط رکود نیستند لازم است با قیمت عادلانه پروژه به صورت ۵۰ -۵۰ به هر دو فرد واگذار شود.

در ادامه خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با بیان اینکه نظر نهایی کمیسیون باید در این طرح مد نظر باشد، اضافه کرد: بعد از اعتراضی که به ابهامات طرح وارد شده بود دستگاه نظارتی ورود داشت.

حسین افسانه افزود: با این وجود دستگاه نظارتی نظر مطرح نکرد و این سکوت به معنی پذیرش درخواست شهرداری مبنی بر واگذاری انتقال به سرمایه‌گذاری است که امتیاز کمتری دارد.

در عین حال دبیر اول شورای شهر ناصر ناطق درآبادی نیز با تأکید به اینکه این روال اشتباه است و نباید بر روی آن پافشاری داشت تصریح کرد: اگر یکی از دو سرمایه‌گذار اعلام کرده که کناره‌گیری می‌کند لازم است به صورت کتبی اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز تأکید کرد: در صورتی که این روند اجرایی شود نوعی بی‌اعتمادی از سوی مردم ایجاد خواهد شد و لازم است نفر اول و برنده مناقصه را انتخاب کرد.

در این جلسه شهردار اردبیل نیز با بیان اینکه آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی برای پروژه‌های عمرانی است و نه پروژه‌های سرمایه‌گذاری، اضافه کرد: در این طرح جهت رعایت مصالح عمومی فراخوان منتشر شد و دو نفر سرمایه‌گذار حضور یافتند.

حمید لطف اللهیان تصریح کرد: بعد از طرح شکایت یکی از این دو فرد و ورود دستگاه نظارتی، نظری از سوی دستگاه ناظر مطرح نشد و عنوان شد که روال قبلی را طی کنیم.

بعد از اعلام توضیحات و نظرات اعضای شورا مقرر شد طرح انتقال بازار آهن‌فروشان با مشارکت بخش خصوصی برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به شورای عالی سرمایه‌گذاری عودت داده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار