با پیشنهاد تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح شهردار اردبیل امروز در دستور کار پارلمان محلی است.
کد خبر: ۲۶۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 20 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در جلسه‌ای که عصر امروز در شورای شهر اردبیل برگزار می‌شود به دنبال قانع نشدن دو تن از نمایندگان مردم اردبیل در پارلمان محلی از پاسخ شهردار در هفته گذشته طرح استیضاح شهردار اردبیل را کلید زدند تا امروز بعد از ظهر شهردار اردبیل مورد استیضاح نمایندگان پارلمان محلی اردبیل قرار گیرد.

در هفته گذشته علیرضا سلیمانی و میرغنی فروزان دو نفر از اعضای شورای شهر در بیش از 30 سوالی که از شهردار اردبیل پرسیدند شهردار اردبیل نیز به صورت مفصل و در حدود دو ساعت به آنها پاسخ داد: اما هر دو عضو شورا از پاسخ شهردار قانع نشدند و در جلسه رسمی امروز قرار است استیضاح شهردار انجام شود.

شهردار اردبیل در نشست با اصحاب رسانه در روزهای گذشته اعلام کرد که سوال، تذکر و حتی استیضاح حق نمایندگان مردم در پارلمان محلی است و ما نیز در حد وسع و توان از کارهای انجام شده دفاع می‌کنیم و سعی ما بر این است که در انجام وظایف رضای الهی و خواسته های مردم و همچنین لایحه بودجه سال 95 را که خود شورا تصویب کرده مد نظر قرار دهیم.

حمید لطف‌‌الهیان افزود: در کمتر از یک سالی که عهده‌دار مسئولیت شهرداری اردبیل هستم به کارهای زیربنایی و توسعه‌ای دست زده و در کنار آن کارهای روزمره شهرداری را به موقع و بدون قصور انجام دادیم.

اما استیضاح شهردار اردبیل در فصل کاری و آن هم به اذعان بسیاری از کارشناسان با یک نگاه سیاسی انجام می‌شود اصلا به صلاح شهر و شهرداری نیست و اعضای شورای شهر که کمتر از یکسال از عمرشان باقی است باید منسجم و متحد زمینه کار و فعالیت بیشتری را در شهرداری اردبیل فراهم کنند.

اعضای شورای شهر به جای آنکه برخی موانع را در مسیر کارها و فعالیت‌های شهرداری ایجاد کنند بهتر است امر عمران و ابادانی در فصل کاری مدنظر آن‌ها باشد.

بعید به نظر می‌رسد این استیضاح به رغم تلاش برخی از اعضای شورای شهر به نتیجه برسد اما باید منتظر ماند و دید استیضاح‌کنندگان شهردار اردبیل که در یک سال اخیر به نظر بسیاری از کارشناسان کارنامه قابل قبول و عملکرد موفقی داشته است به کجا ختم خواهد شد؟

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار