کد خبر: ۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 22 April 2015
مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به روند استقبال مردم نیکوکار استان برای اهدای خون گفت: نیمی از اهداء کنندگان خون در استان مستمر هستند.

اسماعیل پوریانی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه مازندران از نظر اهداءکنندگان مستمر خون رتبه خوبی دارد، شمار اهداء کنندگان مستمر خون را در سال قبل بیش از ۷۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این درحالیست که در سال قبل بیش از ۱۵۸ هزار نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون مراجعه کرده اند.

وی شمار اهداء کنندگان بار اول خون در استان طی سال قبل را حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و گفت: در مجموع میزان اهدای خون در استان در سالی که گذشت رشد ۲.۵ درصدی داشته است و ۱۳۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸۰ هزار واحد فرآورده خونی در بین مراکز درمانی استان توزیع شد که نتیجه همکاری و همیاری مردم و بخش های مختلف بوده است.

پوریانی، نصب و راه اندازی دستگاه اشعه گاماسل در انتقال خون مازندران را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: تجهیز به این فناوری سبب جلوگیری از بسیاری از عارضه های خطرناک در بیماران می شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران، با اشاره به خودکفایی تهیه خون و فرآورده های خونی در استان گفت: استان مازندران تا سال ۹۱ وارد کننده خون از استانهای معین بوده است اما خوشبختانه در سه سال اخیر با تلاش همکاران در زمینه تهیه فرآورده های خونی به خودکفایی رسیده ایم و کمبودی نداریم.

پوریانی با بیان اینکه در ایام پیک سفرهای نوروزی نیز خوشبختانه دچار کمبود نشده ایم گفت: در نیمه اول امسال حدود چهار هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کرده بودند که سه هزار و ۴۰۰ نفر موفق به اهداف خون شدند.

وی با اشاره به کاهش اهدای خون در بین بانوان مازندران، ترویج این امر پسندیده را نیازمند فرهنگسازی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار