با تصویب شورای شهر؛
اعضای شورای شهر اردبیل در هفتاد و پنجمین جلسه رسمی خود اساسنامه خانه ریاضیات را مبنی بر تشکیل این مجموعه تأیید نکرده و صدور مجوز در این زمینه را به تعویق انداختند.
کد خبر: ۲۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 23 April 2015


به گزارش فارس، در جلسه شورای شهر اردبیل در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به توضیحات رئیس خانه ریاضیات اردبیل در هفته گذشته این موضوع در شورا تعیین تکلیف شود با پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر بررسی دقیق‌تر اساسنامه خانه ریاضیات اردبیل و محدودیت کمک به این مجموعه بر اساس مصوبه شورا در سایر استان‌ها قرار شد، شهرداری پیشنهادهای خود را ارائه کند تا در جلسات بعدی به تصویب برسد.

در این جلسه یکی از اعضای شورای شهر ضرورت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر خانه ریاضیات را یادآور شد و گفت: ما نباید در این زمینه تأخیر و تعللی داشته باشیم چراکه تأخیر انداختن این موضوع ضربه به عقب‌ماندگی آموزش ریاضیات در نسل آینده به ویژه جوانان و نوجوانان ما است.

حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری یادآور شد: با توجه به اینکه خانه ریاضیات یک مجموعه خودکفا و غیرانتفاعی است، پیشنهاد می‌کنم که کمک‌های شهرداری به صورت قرض به این مجموعه ارائه شود تا بعد از سودآوری بتوانند سهم شهرداری را بازگشت دهند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل در این جلسه بیان کرد: درخواست شهرداری اردبیل برای راه‌اندازی خانه ریاضیات شفاف و روشن است و ما باید یکسری امکانات، ابزار و محل مناسب را برای راه‌اندازی این مجموعه در نظر بگیریم.

سالار شاکر پیشنهاد کرد تا خزانه‌دار و بازرسی از سوی شورای شهر برای خانه ریاضیات در نظر گرفته شود و در کنار آن 450 میلیون تومان در چهار قسط به خانه ریاضیات پرداخت شود.

در ادامه علیرضا سلیمانی دیگر عضو شورای شهر اردبیل، افزود: ما فارغ از کمک‌هایی که سایر استان‌ها به خانه ریاضیات داشتند، پیشنهاد می‌کنیم این موضوع عمیق‌تر و با رایزنی‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و سهم شهرداری در کمک به راه‌اندازی خانه ریاضیات به صورت دقیق مشخص شود.

محمد فیضی از دیگر عضو شورای شهر اردبیل درباره ضرورت تشکیل خانه ریاضیات، عنوان کرد: با توجه به استعلامی که از چندین استان شده است بنده موافق کمک به تأسیس خانه ریاضیات به مبلغ 15 میلیون تومان به مانند شهرداری تبریز هستیم.

در این جلسه با توجه به پیشنهادی مختلف پیشنهاد علیرضا سلیمانی در بررسی بیشتر این موضوع به تصویب رسید تا همچنان تأسیس خانه ریاضیات در اردبیل معلق بماند.

 رأی‌گیری باز هم شورا را متشنج کرد

اعضای شورای شهر اردبیل این جلسه با اعمال تخفیف 20 درصد در صدور عوارض و پروانه ساختمانی، نوسازی و کسب و پیشه برای قشر ارتشی، پرستاران، معلمان و کارگران و اساتید دانشگاه‌ها از 12 اردیبهشت ماه تا 12 خرداد ماه امسال موافقت کردند.

در این جلسه دبیر شورای شهر اردبیل با تبریک روز تشکیل سپاه پاسداران به عنوان نیروی همواره در خط مقدم و بهره‌مند از راهبری مقام معظم رهبری و موفق در همه صحنه‌ها، گفت: ارائه این تخفیف قطعاً به تحرک بخشی به وضعیت درآمدی شهرداری از وضعیت ایستای فعلی کمک می‌کند و سرعت حرکت و تحول را بیش از گذشته خواهد کرد.

سلامت صفری افزود: همه اقشار یاد شده دارای جایگاه بالا هستند و پیشنهاد می‌کنیم تا در گرامیداشت روز سپاه مجموعه سپاه و بسیج نیز از این مزایا بهره‌مند شوند.

علی هدایتی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز پیشنهاد کرد تا در گرامیداشت روز جهانی کارگر، کارگران با سه سال سابقه بیمه بتوانند از مزایای تخفیف 20 درصدی شهرداری استفاده کنند.

لیلا تقوی دیگر عضو شورای شهر اردبیل با گرامیداشت روز زمین پاک از شهرداران مناطق خواست تا در گرامیداشت این روز نسبت به پاکسازی اطراف مناطق گردشگری از پسماندها و زباله‌ها همت کنند.

وی افزود: استفاده‌کنندگان از تخفیف‌های مناسبتی بیش از 100 نفر نیستند و ما در کنار معلمان باید اساتید دانشگاه‌ها را نیز از این مزایا بهره‌مند کنیم تا قدردانی و تکریم از جایگاه آنها باشد.

در ادامه این جلسه انتخاب اعضای جدید برای برخی از کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون هیئت عالی مشارکت و سرمایه‌گذاری حاشیه‌ساز شد به طوری که تنش‌های چند دقیقه‌ای در شورای  شهر اردبیل رخ داد.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل تصمیم گرفتند تا علیرضا سلیمانی و سلامت صفری را به عنوان اعضای جدید کمیته آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، ولی نعمتی و اسفندیار هوشیار را به عنوان اعضای جدید کمیسیون تحول و ارتقای سلامت اداری، علی هدایتی و رحیم آقازاده را به عنوان اعضای جدید کمیسیون اتاق فکر شهرداری، محمد اصلانیان و ولی نعمتی را به عنوان اعضای جدید کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شهرداری، حسین افسانه و علی هدایتی را به عنوان اعضای جدید کمیسیون هیئت عالی مشارکت و سرمایه‌گذاری، لیلا تقوی و علیرضا سلیمانی را به عنوان اعضای جدید کمیسیون شورای پژوهش و مطالعات شهری شهرداری و محمد فیضی و رحیم آقازاده را به عنوان اعضای جدید شورای نامگذاری شهرداری انتخاب کنند.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل همچنین با کمک 2.5 میلیون تومانی به ساخت و تکمیل مسجد بقیه‌الله‌الاعظم شهرک آیت‌الله کاشانی اردبیل موافقت کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار