مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد دلیل تغییر رنگ آب شرب منطقه باباکلان و روستای اطراف آن را نوع جنس لوله‌های استفاده شده در شبکه عنوان کرد و گفت: آب شرب باباکلان مشکل بهداشتی ندارد.
کد خبر: ۲۶۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 30 July 2016
فیض‌الله پاسره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: آب شرب باباکلان گچساران و روستاهای اطراف آن به دلیل نوع لوله استفاده شده در شبکه آبرسانی در هنگام قطع برق تغییر رنگ می‌دهد که سبب نگرانی مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه آب شرب باباکلان مشکل بهداشتی ندارد افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‎های انجام شده در آینده‌ای نزدیک و با تکمیل مچتمع بزرگ آبرسانی به باباکلان مشکل کیفی آب شرب این منطقه برطرف می‌شود هرچند هم‌اکنون به مردم اطمینان خاطر می‌دهم آب شرب باباکلان مشکل بهداشتی ندارد.

پاسره با اشاره به کمبود منابع آبی در ایران و لزوم صرفه جویی و حراست از این منابع اظهار داشت: بارندگی در ایران بسیار کمتر از نرم جهانی است و از سوی دیگر تبخیر هم بسیار بالاست و همین شرایط کم آبی و خکشکسالی های سختی در ایران را رقم زده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هزینه آبرسانی به هر خانوار روستایی در این استان نزدیک به 10 میلیون تومان است افزود: برای آبرسانی هر مترمکعب به روستائیان بیش از 1200 تومان هزینه می شود و روستائیان برای هر مترمکعب تنها 140 تومان هزینه می‎‏دهند.

پاسره با اشاره به تاثیر قیمت کم و غیر واقعی آب در هدر روی این ماده حیاتی بیان کرد: آب میراثی است که به دست ما رسیده و ما به عنوان مسئول، روستائیان و همه مردم استان باید در حراست از این ماده گران‌بها باید نهایت دقت و مسئولیت پذیری را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بهره برداری از منابع زیرزمینی در دنیا حدود 40 درصد است و این رقم در ایران به بیش از 80 درصد می‌رسد و همین امر زمینه ساز خطر بزرگی برای نسل های بعد در آینده نه چندان دور این مرز و بوم است.

پاسره با تاکید بر اینکه به اندازه کافی چاه حفر کردیم الان باید صرفه جویی کرد اظهار داشت: استفاده از پساپ تصفیه خانه‌ها برای مصارف صنایع و حتی فضای سبز باید به جد پیگیری شود تا از هدر روی آب شرب در این بخش‌ها جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: دفع بهداشتی فاضلاب اقدام مهم دیگری است که باید همه مسئولان ذیربط جدی بگیرند و در همین راستا آب و فاضلاب روستایی مطالعه جمع آوری و دفع فاضلاب‌های دست سد کوثر را بخاطر حفاظت از این سفره زیرزمینی آغاز کرده است.

پاسره افزود: در گذشته در بخش کشاورزی سرمایه گذاری خوبی نشده و همین امر هدر روی آب شرب زیادی در این بخش را در پی داشته که البته هم اکنون با بکارگیری روش‌های نوین در این بخش تا حدودی بهبود داشتیم.

وی عنوان داشت: یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به آبرسانی روستاها بود که البته این مهم با تدبیر مقام معظم رهبری، نمایندگان مردم در مجلس به بویژه تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس، در همراهی با دولت به وقوع پیوست و از ره آورد آن اختصاص بیش از 38 میلیارد تومان به آبرسانی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را شاهد بودیم.

پاسره خاطرنشان کرد: 471 روستا با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر تحت پوشش مجتمع‌های تعریف شده از صندوق توسعه ملی قرار می گیرند و در آِینده نزدیک شاهد جهش بزرگی در برخورداری جمعیت روستائی از آب شرب خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار