کد خبر: ۲۷۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱ 06 August 2016
تابناک / فرمانده انتظامی گیلان گفت: نزاع و درگیری که یکی از نگرانی‌های مردم است در چهار ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل در گیلان ۴۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت, سردار محمدرضا میرحیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در رشت برگزار شد، اظهار داشت: اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ انقلابی, حفظ و امنیت جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان بقای جامعه را در گرو امنیت دانست و اظهار کرد: اساس حرکت جامعه باید در جهت استقرار امنیت مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نقش پلیس کلیدی است.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران پلیس به‌عنوان نیروی ولایی متفاوت از سایر کشورها در ارتباط با خدمت به مردم و جامعه انجام وظیفه می‌کند، تصریح کرد: امروز پلیس در کشور مهمترین پشتوانه خود را مردم می‌داند و معتقد است مردم نقش اصلی را در تثبیت و حفظ امنیت ایفا می‌کنند.

میرحیدری احساس مسئولیت و توجه مردم به آموزه‌های دینی را مهمترین رکن در پیشگیری از جرائم عنوان کرد و گفت: پلیس مقابله با آسیب‌های اجتماعی را با مشارکت سایر دستگاه‌ها با ترجیح اقدامات پیشگیرانه بر اقدامات عملیاتی دنبال می‌کند.

وی استان گیلان را یک استان امن در کشور اعلام کرد و بیان کرد: با تعامل نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌ها، استان گیلان به یک استان امن تبدیل شده و امروزه شاهد کاهش جرائم در استان گیلان هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه برگزاری کنگره 8000 شهید گیلان فضای استان گیلان را معطر کرد، مطرح کرد: برگزاری کنگره 8000 شهید گیلان تاثیر زیادی در کاهش جرائم داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مصمم‌تر از گذشته مبارزه با مفاسد را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: با افرادی که بخواهند مخل امنیت باشند به‌طور قاطعانه برخورد می‌کنیم و تلاش می‌کنیم فرهنگ اصیل و ارزشمند مردم گیلان را در سطح کشور و سطح بین‌المللی معرفی کنیم.

میرحیدری با بیان اینکه دشمن به‌دنبال بی‌ثباتی و هرج ومرج در جامعه ما است، بیان کرد: مردم هوشمند ما با انتقال به‌موقع اطلاعات و اخبار مانع به ثمر رسیدن برنامه‌های دشمن شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: پلیس امنیت در چهار ماه گذشته با اقدامات خود بسیاری از برنامه‌های دشمنان را خنثی کرده است و غیرتمندی و هوشمندی مردم مانع به ثمر رسیدن برنامه‌های دشمن شده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته تماس‌های سامانه 110 حدود 13 درصد رشد داشته است، مطرح کرد: در همین مدت 275 هزار و 24 مورد تماس با سامانه 110 انجام شد.

میرحیدری بیشترین تماس با سامانه 110 را در مورد امور ترافیکی عنوان کرد و گفت: نزاع و درگیری در جایگاه دوم و حوزه اجتماعی در جایگاه سوم تماس‌های سامانه 110 قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت در چهار ماه نخست امسال 7 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: گیلان در تصادفات و جرائم سرقت  نیز امسال 22 درصد کاهش داشته است.

میرحیدری کاهش جرائم سرقت اتومبیل را 42 درصد عنوان کرد و گفت: در چهارماه نخست امسال سرقت منزل 36 درصد کاهش یافت و خوشبختانه سرقت بانک نیز نداشتیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه آدم ربایی نیز امسال 100 درصد کاهش یافت، بیان کرد: نزاع و درگیری که یکی از نگرانی‌های مردم است نسبت به زمان مشابه سال قبل 44 درصد کاهش داشته است.

میرحیدری با بیان اینکه جرائم برداشت اینترنتی غیرمجاز 42 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: سرقت و کلاهبرداری رایانه‌ای 44 درصد کاهش داشته و جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی 66 درصد کاهش نشان می‌دهد.

عالی‌ترین مقام انتظامی استان گیلان از افزایش 120 درصدی جرائم مزاحمت اینترنتی خبر داد و گفت: در ارتباط با کشف باندهای نصب ماهواره امسال افزایش یک درصدی داشتیم و کشف سلاح نیز یک درصد افزایش یافت.

رئیس پلیس استان گیلان با بیان اینکه مواد مخدر کشف شده از معتادان امسال 23 درصد افزایش داشته است، گفت: کشف تریاک در 4 ماه نخست امسال 74 درصد افزایش داشته اما کشف مواد هروئین 8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

میرحیدری با بیان اینکه جرائم سرقت در شهرستان‌های لنگرود و املش با کاهش 50 درصدی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: سرقت در سیاهکل 43 درصد, انزلی 34 درصد, آستارا 27 درصد و رشت 17 درصد کاهش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار