کد خبر: ۲۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 27 April 2015

رئيس سازمان صنعت معدن وتجارت استان گفت : با توجه به پتانسيلها و توانمنديهاي توليد تابلو فرش در سرد رود احداث شهرك صنفي تابلو فرش در اين شهر ضروري است .

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزبه نقل ازروابط عمومي سازمان صنعت معدن وتجارت استان آذربايجان شرقي مهندس حسين نجاتي طي بازديد از كارگاههاي توليد تابلو فرش در سردرود افزود : ثبت نشان جغرافيائي ملي اين شهر در حوزه تابلو فرش انجام شده است .

وي ادامه داد : ثبت جهاني تابلو فرش سردرود نيز در وايپو ( wipo ) در حال پيگيري است .

وي همچنين با اشاره به ساماندهي |، هدايت و حمايت از توليدكنندگان تابلو فرش سردرود ايجاد شهرك صنفي تبلو فرش را موثر دانسته و از توليد كنندگان خواست مقدمات آن را با همكاري اين سازمان و شهرداري سردرود آغاز نمايند .

مهندس نجاتي با تصريح اين مطلب كه ظرفيت بالائي در خصوص توليد تابلو فرش در سردرود وجود دارد اظهار داشت : توان توليد بالغ بر روزانه 250 قطعه تابلوي نفيس در اين شهر نشان از وجود هنرمندان چيره دست و فعاليت جهاني آنها دارد .

گفتني است در شهر سرد رود 18 هزا نفر بصورت مستقيم به توليد تابلو در كارگاههاي متمركز و غيرمتمركز مشغول بوده كه اين موضوع باعث شده نرخ بيكاري در اين شهر به صفر برسد  و همچنين عمده فرش و صنايع دستي صادر شده از كشور بصورت تبلو فرش با برند سرد رود ميباشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :