واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل به موسسه آبی پوشان پایتخت نه تنها حواشی این تیم را کاهش نداده بلکه همچنان موضوعات مختلفی از جمله شرایط مالی واگذاری به دردسر آن بدل شده است.
کد خبر: ۲۸۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 29 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، شورای شهر اردبیل نامه‌ای را بدون بررسی در کمیسیون و به صورت اضطراری موردبررسی قرار داد که نوع خوانش آن بار دیگر نگرش‌های فنی و کارشناسی مدیریت تیم شهرداری اردبیل را به علامت سؤال تبدیل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خطاب به اعضای شورا با بیان اینکه مالک تیم فوتبال شهرداری یک تقاضای فوری دارد، خواستار رأی‌گیری سریع به نحوه ضمانت مالی موسسه آبی پوشان شد.

ذکی اله خوشبخت تصریح کرد: قرار بود برای ممانعت از سقوط تیم به دسته‌های پایین‌تر ضمانت‌نامه بانکی به شهرداری اردبیل از سوی موسسه ارائه شود اما مالک درخواست کرده به جای ضمانت‌نامه بانکی سفته پرداخت کند.

وی بهانه مالک را ناتوانی در تأمین ضمانت‌نامه در مهلت مقرر دانست و افزود: این نامه امروز به دست ما رسیده و لازم است به دلیل محدودیت زمانی رأی‌گیری شود.

این اظهارات در ابتدا اعتراض نایب‌رئیس شورای شهر را در بر داشت و لیلا تقوی با بیان اینکه نامه نباید قبل از بررسی در کمیسیون به صحن علنی بیاید، تصریح کرد: این نامه همین امروز از طریق معاون شهردار به شورای شهر آورده شده است و هیچ بررسی صورت نگرفته است.

قرارداد تیم مشکل دارد

در عین حال دبیر اول شورای شهر اردبیل نیز با اعتراض به روند واگذاری تیم فوتبال شهرداری تصریح کرد: زمانی که اعتراضات را مطرح کردیم اینطور برداشت شد که سنگ‌اندازی است اما تمامی این مشکلات پیش‌بینی می‌شد و کسی به نظرات ما توجه نداشت.

ناصر ناطق درآبادی تأکید کرد: اینکه به جای ضمانت‌نامه، سفته ارائه شود نیازمند اصلاح مصوبه اولیه شورا است و این در حالی است که قوانین ضمانت‌نامه راحت‌تر از سفته است.

درآبادی افزود: در صورتی که مالک مدارک خود را آماده کند خود بنده در عرض دو روز می‌توانم ضمانت‌نامه صادر کنم اما اینکه از ارائه ضمانت‌نامه خودداری می‌کند به دلیل مشکلات خود وی و نقص مدارک است.

دبیر اول شورای شهر اردبیل تصریح کرد: زمانی که توان فنی این فرد بررسی می‌شد می‌بایست توان تأمین ضمانت‌نامه نیز موردبررسی قرار می‌گرفت و متأسفانه قرارداد تیم مشکل دارد.

وی تأکید کرد: این اظهارات که واگذاری بر اساس نظریه کارشناسی است صحت ندارد چرا که در امر واگذاری خود بنده هیچ بررسی کارشناسی ندیدم و حتی قیمت مطرح نشده بود بلکه واگذاری به صورت رایگان انجام شد.

حسین افسانه عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با بیان اینکه در ضمانت‌نامه ۱۰ درصد اصل مبلغ توسط فرد تأمین و در بانک نگه‌داری می‌شود، تصریح کرد: اگر ما کمک به تیم را مدنظر داشتیم با موافقت با صدور سفته در واقع کمک تأمین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی محقق می‌شود.

احتمال تعلیق تیم شهرداری اردبیل

در پاسخ به مخالفت‌های طرح نامه مالک جدید تیم موافقان طرح که همگی نظرات فنی منتقدان را پذیرفتند محدودیت زمانی را دلیل پذیرش این طرح عنوان کردند.

بطوریکه عضو شورای اسلامی شهر اردبیل علی هدایتی تصریح کرد: اینکه موضوعی در کمیسیون بررسی شده و موافق و مخالف صحبت کنند موجب کیفیت طرح است.

وی افزود: با این وجود روز سه‌شنبه تیم باید به بازی برود و اگر مدارک کامل نباشد احتمال حذف تیم وجود دارد؛ در عین حال انرژی‌های ضعیفی از تعلیق تیم نیز مشاهده می‌شود.

عضو دیگر شورای شهر اردبیل نیز تصریح کرد: اگر امروز با سفته موافقت نکنیم در روز سه‌شنبه سازمان لیگ مانع از بازی تیم خواهد شد و حمایت امروز از مالک به دلیل حمایت از فوتبال و فوتبال دوستان است.

علیرضا سلیمانی تصریح کرد: هر چند بنده هم با شکل واگذاری مخالف بودم اما در وضعیت فعلی ایجاب می‌کند که این درخواست پذیرفته شود.

شورای شهر اردبیل در وضعیتی درخواست مالک برای ارائه سفته به جای ضمانت بانکی را پذیرفت که سؤال نایب‌رئیس شورا در خصوص علت ارائه این نامه در زمان مناسب و چند روز قبل بی‌پاسخ ماند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار