رئیس کل دادگستری فارس گفت: اجرای طرح ابلاغ الکترونیک یک تحول بسیار اساسی در نظام دادرسی ایجاد خواهد کرد و مقرر شده این طرح از هفته آتی در این استان اجرا شود.
کد خبر: ۲۸۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 30 August 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس: علی القاصی بیان داشت: با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک، معضل دیرینه اطاله دادرسی ناشی از عدم ابلاغ اوراق قضایی کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه در گام اول اجرای این طرح، وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری و اصحاب دعوی دارای پرونده در دستگاه قضایی به این طرح می پیوندند، اظهار کرد: در نهایت همه افراد در سراسر کشور و استان فارس باید با ثبت نام در این سامانه و دریافت کد کاربری، پست الکترونیک قضایی دریافت کنند.
این مقام قضایی افزود: ازهفته آینده مراجعه به سایت ثبت نام الکترونیکی برای همه وکلا و کارشناسان دادگستری اجباری خواهد شد و دادگستری استان فارس هم تمهیداتی را برای اجرای سریع طرح و ثبت نام سایر اصحاب دعوی و اقشار مرتبط با دعاوی حقوقی و کیفری فراهم کرده است.
القاصی مهرادامه داد: این دسته ازمراجعان به دستگاه قضایی تنها در صورت دارا بودن شناسه کاربری و رمز عبور می توانند دادخواست یا شکواییه خود را پیگیری کنند.

امکان ثبت نام اصحاب دعوی و وکلا در سامانه الکترونیک مهیاست
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس هم در مورد اجرای طرح ابلاغ الکترونک گفت: استان فارس به دلیل دارا بودن زیرساخت های فناوری اطلاعات یکی از 2 استان پیشگام در اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی در کشور معرفی شده است.
سید عبدالنبی نجیبی با بیان اینکه امکان ثبت نام اصحاب دعوی و وکلا در سامانه الکترونیک فراهم شده است، گفت: علاوه بر وکلا و اصحاب دعوی، افراد حقیقی نیز می توانند با مراجعه به نشانی این سامانه، مشخصات خود را ثبت سپس برای احراز و تایید هویت در شیراز به دفاتر خدمات قضایی و واحدهای قضایی و در شهرستان های استان نیز به دادگستری حوزه قضایی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنند.
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات دادگستری استان فارس با اشاره به این که شناسه و رمز عبور یک نشانی الکترونیکی دائمی برای همه افراد است، بیان کرد: در اجرای الزامات قانون آیین دادرسی کیفری، هر ایرانی باید یک نشانی الکترونیکی داشته باشد که تمام اوراق برای تمام عمر به این نشانی ارسال خواهد شد.
نجیبی افزود: پس از ثبت نام الکترونیکی، اخذ شناسه کاربری و رمز ابلاغ های قضایی همه افراد با مراجعه به سامانه قابل دسترسی و مشاهده خواهد بود و از طریق پیامک و ایمیل نیز به افراد اعلام می شود تا به سایت مراجعه کنند.
وی ادامه داد: پیامک و ایمیل تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و مبنای ابلاغ، قرار گرفتن اطلاعات بر روی سامانه است.
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات دادگستری استان فارس ادامه داد: همه افراد مکلف اند اوراق قضایی خود را از طریق سامانه دریافت کنند و در صورت عدم مراجعه به سامانه، ابلاغ قانونی محسوب خواهد شد.
نجیبی، از هیات مدیره کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای دادگستری (ماده 187)خواست تا پیرامون این موضوع ضمن برنامه ریزی لازم، اطلاع رسانی مناسب و به موقع را به وکلای دادگستری در دستور کار قرار دهند.
وی، همچنین برای اجرای دقیق این طرح، خواستار مشارکت عموم مردم برای ثبت نام در این سامانه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار