نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در پیامی به مناسبت ماه محرم از مردم و هیات های عزاداری خواست تا در آیین های محرم هنجارها و معیارهای دینی و سنتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۳۰۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 03 October 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در پیام خود آورده است: محرم فریاد رسای حق باورانی است که در برابر کفر، شرک، ظلم و بردگی ایستادگی کردند و بهترین و زیباترین مرگ دنیایی را در ازای این مقاومت پاداش گرفتند.
وی خاطر نشان کرد: محرم اگر چه ماه خون و عزاست ولی ماه پیروزی و برتری حق بر ظلم و نابرابریست و رمز ماندگار محرم در همین است که تا ظلم هست مبارزه هم هست و تا زر، زور، تزویر، بت پرستی و بی خدایی هست فداکاری، ایثار، قیام و جانبازی نیز هست و تا یزیدیان هستند، حسینیان هم در برابر آنان ایستاده اند و این راز محرم است که تا همیشه ماندگار است.
آیت الله ناصری در ادامه این پیام افزوده است: در محرم حکایت کربلا و حدیث نینوا چیز دیگریست، در کربلا حدیث عشق، عطش، آب و قصه علمداری، وفاداری، فداکاری، جانبازی، ولایت پذیری و تسلیم امر امام شدن و از او بی چون و چرا اطاعت کردن حرف اول و آخر حق باوران است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با گرامیداشت قیام جهانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مردم استان و هیات های مذهبی توصیه کرده در برگزاری آئین های تاسوعا و عاشورایی معیارهای مذهبی رعایت و در عزاداری ها از مراسم سینه زنی که از آئین های با ارزش، کم خرج، بی تجمل و تأثیرگذار است بهره گیری و از سایر مراسم که بعضاً با اسب، کتل، علامت، طبل و دیگر ابزارهای تشریفاتی است، پرهیز شود.
وی یادآور شده: عزاداران در مراسم نوحه خوانی و سینه زنی از سبک های سنتی که حاوی اشعار پرمحتوا و حماسی است با پرهیز از اشعار سست و واژه های نامانوس و آهنگ های کم ارزش که پاره ای از آنها ترانه های مبتذل را یادآوری می کند، استفاده شود.
وی در این پیام افزوده است: همانطور که اشعار نوحه ها بیانگر مظلومیت آل الله است باید بیانگر حماسه بی نظیر عاشورا، اعلام وفاداری به ولایت و برائت از ظالمان و دین ستیزان و انزجار از ریاکاران، خناسان و مستکبران باشد.
آیت الله ناصری ادامه داده: رعایت شئونات اسلامی در آئین های عزاداری ایام محرم از اهم مسائل است، حفظ حجاب کامل برای خواهران و رعایت پوشش مناسب برای مردان رعایت شود.
وی همچنین رعایت مقررات از مقررات راهنمایی و رانندگی تا تنظیم صدای بلندگوها خصوصاً در شب و پرهیز از ایجاد سد معبر و رعایت بهداشت و نظافت کوچه و خیابان را مورد تاکید قرار داده است.
امام جمعه یزد در پایان این پیام متذکر شده: باید از آئین های محرم در جهت تزکیه نفس، پرهیز از گناه و معصیت و تعمیق توجهات دینی، خداترسی، تقوی و پرهیزکاری و خصوصاً بهره گیری از مکتب انسان ساز حضرت سیدالشهدا(ع) استفاده شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار