فرماندار کاشمر گفت: زلزله 5.2 ریشتری بامداد چهارشنبه کاشمر 18 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۳۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 08 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مهدی فروزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: برابر اعلام نظرات گروه‌های کارشناسی و جمع‌بندی انجام شده به 277 واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی شهرستان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به خسارت زلزله به 40 واحد مسکونی در شهر کاشمر و 20 واحد مسکونی در شهر ریوش یادآور شد: از مجموع 133 واحد خسارت دیده در روستاهای بخش کوهسرخ کاشمر 10 واحد به دلیل خشت و گلی بودن ساختمان باید به صورت کامل تخریب و بازسازی شود؛ در بخش مرکزی نیز به 84 منزل روستایی خسارت وارد شده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه زلزله دیروز کاشمر به 15 رشته قنات کشاورزی خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: هشت رشته قنات در بخش مرکزی یک‌ میلیارد و 800 میلیون ریال و رشته قنات در بخش کوهسرخ یک میلیارد و 200 میلیون ریال دچار خسارت شدند.

وی با تأکید بر اینکه خسارات احتمالی در مدارس و ارگان‌های دولتی در دست بررسی و پیگیری است، تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده با استان، مشکل و محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات برای واحدهای خسارت دیده وجود ندارد.

فروزان با اشاره به اینکه سقف تسهیلات برای واحدهای شهری 50 میلیون ریال، برای واحدهای روستایی خسارت دیده 40 میلیون ریال و واحدهای تخریبی 150 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله است تأکید کرد: از بانک‌های عامل نیز درخواست داریم در زمینه پرداخت به موقع تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار