بیگدلی با اشاره به رواج پدیده هایی همچون ازدواج سفید در کلان شهرها تاکید کرد: باید دقت کنیم که کارهای نامناسب از هر قشری سر بزند صحیح نیست اما آسیب پدیده هایی مانند ازدواج سفید در دختران بیشتر است چرا که وابستگی های عاطفی در دختران بیشتر است و با جدایی در این ازدواج دختران آسیب بیشتری می بینند.
کد خبر: ۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰ 07 February 2015

به گزارش تابناکف جمشید بیگدلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با توجه به رتبه بالای اصفهان در کشور در ارتباط با بالا رفتن سن ازدواج اظهار داشت: جامعه ما به برخی مشکلات اجتماعی نگاه فرهنگی ویژه ای دارد اما باید بدانیم که نگاه خاص به مشکلات نمی تواند این مشکلات را رفع کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در برخی موارد نگاه جامعه ما به امر ازدواج ساده انگارانه است و تصور می کنیم با وام های ناچیز که حتی بخش کوچکی از نیازهای یک زوج را تامین نمی‌ کند می توانیم جوانان را به ازدواج ترغیب کنیم.

روانشناس برجسته کشورمان ابراز داشت: بدین شکل ترس از پذیرش مسئولیت سنگین ازدواج جوانان را از ازدواج فراری داده و به سمت و سوی روابط نامناسب سوق داده است.

وی ادامه داد: مخالفت های والدین در پذیرش درخواست های جوانان از جمله افراد معرفی شده برای ازدواج، بالارفتن سن ازدواج، کنجکاوی های جنسی و عدم وجود جو عاطفی حاکم بر خانواده ها از مواردی است که به گرایش جوانان به روابط اشتباه به جای رو آوردن به ازدواج منجر می شود.

بیگدلی با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی در فرار از ازدواج و رو آوردن به روابط نامناسب و ازدواجهای سفید گفت: مسلم است که اقتصاد از جمله عوامل تاثیرگذار در زمینه ازدواج است؛ درواقع زمانی یک فرد می تواند زندگی خود را آغاز کند که به ثبات اقتصادی رسیده باشد و این در حالی است که جوانان امروز با بیکاری، نارضایتی شغلی و درآمد کم دست و پنجه نرم می کنند و این امر در دور شدن آنها از ازدواج موثر است.

وی با اشاره به دیدگاه غلط جامعه درباره ازدواج تصریح کرد: یکی از فرهنگ های غلط در جامعه ما این است که اگر فردی در زندگی آینده خود خوشبخت نباشد تنها و تنها به خاطر نگاه جامعه نمی تواند از نامزد خود جدا شود و یا در صورت جدایی باید با دیدگاه ترحمی وگاه بسیار نامناسب زندگی را تحمل کند که این امور نیز در ترس از ازدواج موثر است.

آسیب های اجتماعیِ نگاه تهدیدآمیز به عدم ازدواج افراد

بیگدلی گفت: انسان اجتماعی آفریده شده اما این بی انصافی است که فردیت و استقلال فرد تحت تاثیر دیدگاه های غلط جامعه باشد چرا که این امر می تواند به شکل گیری روابط پنهانی منجر شود.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در زمینه ازدواج ابراز داشت: در جامعه ما نگاه تهدید آمیز به ازدواج یا عدم ازدواج وجود دارد و این دیدگاه به ویژه در اصفهان دیده می شود .بدین شکل گاهی نگاه غلط جامعه ارزش ها و اولویت های ما را تشکیل می دهند که خود در ایجاد آسیب های اجتماعی از جمله ازدواج سفید موثر است چرا که برخی افراد برای فرار از فشارهای ناشی از مسایل اجتماعی به این موارد روی می آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار