شهردار آینده اردبیل اصولگراست یا اعتدالی؟
اگر چه برخی از اعضای شورا در انتخاب سرپرست شهرداری اردبیل نگاه صرفا سیاسی نداشتند اما این یک واقعیت است که چهره نزدیک به اکبر نیکزاد 9 رای آورد و چهره نزدیک به استاندار اردبیل تنها 3 رای کسب کرد که نشان می دهد کفه آرای شورای شهر به کدام سمت است.
کد خبر: ۳۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 12 May 2015

بررسی کم و کیف آرای اعضای شورای شهر اردبیل در انتخاب سرپرست شهرداری مؤید سنگین تر بودن کفه آرای اصولگرایان در ترکیب این شورا است.

به گزارش تابناک اردبیل، در جریان رای گیری دو مرحله ای برای تعیین سرپرست شهرداری اردبیل ، در مرحله اول که هر عضو اختیار رای دادن به یک تا سه گزینه را داشت، خلیل احمدیان معاون اداری مالی و عطایی مشاور شورا در امور شهرداری هر کدام 8 رای کسب کردند. این دو نفر از چهره های نزدیک به اصولگرایان طیف احمدی نژاد در استان هستند.

در این مرحله سید رجب شمس از چهره های نزدیک به جریان اعتدال 5 رای کسب کرد.

در مرحله دوم رای گیری نیز فضای شورا دو قطبی تر شد و رقابت اصلی بین حامیان سرپرستی آقایان احمدیان و شمس بود.

در دور آخر رای گیری 9 عضو شورای شهر اردبیل رای خود را به خلیل احمدیان دادند و سید رجب شمس تنها 3 رای کسب کرد.

اگر چه برخی از اعضای شورا در انتخاب سرپرست شهرداری اردبیل نگاه صرفا سیاسی نداشتند اما این یک واقعیت است که چهره نزدیک به اکبر نیکزاد 9 رای آورد و چهره نزدیک به استاندار اردبیل تنها 3 رای کسب کرد که نشان می دهد کفه آرای شورای شهر به کدام سمت است.

احمدیان در دوره شهرداری اکبر نیکزاد ابتدا شهردار منطقه 3 شد و سپس در دوران استانداری نیکزاد به جمع مدیران کل استانداری پیوست . مدتی مدیر عامل سازمان همیاری شد و در مسئولیت هایی مثل مدیر کلی شهر و روستا انجام وظیفه کرد.

در حالی که این روزها اصولگرایان نام گزینه هایی مثل کلام اله صفری را برای نشاندن بر کرسی شهرداری اردبیل مطرح می کنند ، بخشی از جریان اعتدال نیز روی انتخاب دکتر لطف االهیان تاکید دارد. در نبود چهره های ششدانگ اصلاح طلب در ساختار شورا، شاید هم اصولگرایان و هم اعتدالگرایان پارلمان محلی اردبیل روی انتخاب گزینه ای از جمع خود اجماع کنند و مهندس علیرضا سلیمانی را راهی ساختمان شهرداری مرکز نمایند.

در عین حال طی روزهای اخیر برخی از اعضای شورا اظهار تمایل کرده اند که سکانداری شهرداری اردبیل را به یک چهره دانشگاهی و غیر سیاسی بسپارند و حتی نامهای جدیدی مثل دکتر سامان ابی زاده ، دکترای شهرسازی اسلامی و از چهره های علمی و دانشگاهی استان نیز مطرح شده است که آشکارا اعلام کرده است ابدا قصد کاندیداتوری مجلس را ندارد.

به هر حال در روزهای آینده نوع جهت گیری بازیگران درون و برون شورا مشخص خواهد کرد که شهردار آینده اردبیل از بین جمع شورا انتخاب خواهد شد یا از خارج از مجموعه شورا؟

اینکه شهردار آینده اصولگرا خواهد بود یا چهره ای اعتدالی ، چهره ای سیاسی خواهد بود یا چهره مستقل و دانشگاهی، همگی در گرو کنش و واکنش بازیگران صحنه است که با تصمیم خود بر آینده شهرداری و جزئی از تاریخ شهر اردبیل تاثیرگذار خواهند بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
یاور نصرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
شورای شهر اردبیل قطعا شهرداری از بین چهره های مستقل و دانشگاهی انتخاب نمی کند زیرا این گونه افراد معمولا تفکری علمی و اصولی و مدرن دارند که با سلایق برخی آقایان منافات دارد
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
آقای دکتر ابی زاده از استادان جوان و باسواد و خوش اخلاق ما هستند اگر شورا ایشان را برای مدیریت شهری انتخاب کند افق آینده اردبیل بسیار خوب میشه
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
دکتر صالحی بهترین گزینه شهردار شدن اردبیل
دکترای سازه داره
20 سال پست های اجرایی مهندسی و عمرانی داشته
دلسوزو مردم داره
مومن و متعهده
عضو هیچ حزبو جناح و باند بازی نیست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
با سلام جای تعجب است شما چرا عنوانها و مدرکها را درست اعلام نمی کنید
از این دکترهایی که گفتین مدرک چن تا را دیدین بابا ملت را چی فرض می کنید
بعضی اسامی ها توانایی اداره مغازه خود را هم ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
متاسفانه رای شورا قوم گرایی است نه دلسوزی با شما موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
این آقای ابی زاده که هنوز دکتری نگرفته وای به حال شهری که افرادی چون ابی زاده جرات مطرح کردن خود به عنوان نامزذ شهرداری را پیدا می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار